logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Prezerwatywy nie są dla kotków
21.03.2011
Tematy: Kampanie, Francja, Edukacja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Prezerwatywy nie są dla kotków

Your browser does not support the video tag.


Kot Smutley radośnie i spontanicznie uprawia seks z każdym, kogo napotka na swej drodze. Rybka, trzy foki czy słonica – dla Smutley’a nie stanowi to różnicy, stosowaniem zabezpieczeń również nie zaprząta sobie głowy. Tyle, że jak przestrzega potencjalnych naśladowców, hasło francuskiej kampanii „Gettin’ tail”, której Smutley jest bohaterem: „He’s got nine lives. You only have one. Protect yourself” ("On ma dziewięć żyć. Ty masz tylko jedno. Zabezpieczaj się").

Estetyka kreacji utrzymana jest klimacie lat dwudziestych – skojarzenia z kotem Feliksem, postacią stworzoną przez Pata Sullivana w 1919 roku, nie są przypadkowe. Tłem dla erotycznych przygód wesołego kotka jest piosenka „Bad reputation”, znany przebój Joan Jett i Blackhearts z lat 80.

Kreskówka ze Smutley’em powstała w ramach szeroko zakrojonej kampanii “Sex condoms and cartoons” (Seks, prezerwatywy i kreskówki) realizowanej przez agencję Goodby Silverstein & Partners. Składają się na nią prasowe, telewizyjne i internetowe kreacje, w których humor ma przełamać zakłopotanie, towarzyszące często rozmowie na temat zabezpieczenia.

Zleceniodawcą kampanii jest istniejąca od 1984 roku organizacja AIDES. Jej głównym celem jest wspieranie nosicieli wirusa HIV oraz osób chorych na AIDS oraz zwiększanie świadomości społeczeństwa w tym temacie. Organizacja ma już na koncie kilka znanych i nagrodzonych kampanii na rzecz bezpiecznego seksu. Podobnie jak w przypadku filmu ze Smutley’em, poprzednie kreacje również nie miały na celu straszenia śmiertelnymi statystykami, lecz w zabawnej i odważnej formie, zachęcały do używania prezerwatyw.

Obecnie na świecie żyje ponad 33 miliony ludzi zakażonych wirusem HIV i liczba ta wciąż rośnie (w samej Francji jest to około 150 tysięcy osób). Według danych WHO, używanie prezerwatyw zmniejsza ryzyko zakażenia HIV i innymi chorobami przenoszonymi drogą płciową nawet o 95%.
J.Ślusarska

 



Nazwa kampanii:
Gettin’ tail
Czas:
2011.3.16
Nadawca:
AIDES
Media:
Internet, prasa, telewizja
Wykonawca:
Goodby Silverstein & Partners
Adresaci:
Osoby aktywne seksualnie
Hasło kampani:
He’s got nine lives. You only have one. Protect yourself. (On ma dziewięć żyć. Ty masz tylko jedno. Zabezpieczaj się.)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek