Prawda bez filtra
Grabarz, kostnica i masowe groby to wizualne etykiety multimedialnej kampanii ostrzegającej mieszkańców Minnesoty przed szkodliwymi skutkami palenia i konsumowania produktów tytoniowych. Uświadamia ona przede wszystkim, że koszty nałogu ponoszą zarówno osoby palące papierosy, jak i niepalące.
Na kampanię składają się spoty telewizyjne, reklamy autobusowe, billboardy oraz banery internetowe. Jeden z takich ulicznych billboardów został zakratowany ogromnymi papierosami, tworząc więzienie dla palacza.
Kampanię "We All Pay the Price for Tobacco” można w całości śledzić na stronie www.weallpaytheprice.com. Stronę zaprojektowano po to, aby mieszkańcy Minnesoty mieli dostęp do aktualnych wiadomości z pierwszej linii frontu w walce o zdrowszą Minnesotę. Można na niej znaleźć również informacje o społecznych, ekonomicznych i zdrowotnych skutkach nałogu. W zamieszczonym na stronie godzinnym dokumencie czterech mieszkańców Minnesoty opowiada, czym na co dzień jest uzależnienie od nikotyny i w jakich okolicznościach sięgnęli po pierwszego papierosa.
Dzięki przewodnikowi można samodzielnie zorganizować spotkanie dyskusyjne na temat szkodliwości nikotyny. Lokalni aktywiści znajdą kilka praktycznych sposobów na ujawnienie nieczystych praktyk firm tytoniowych w ich sąsiedztwie.
Kampania oferuje wsparcie każdemu z mieszkańców Minnesoty, który zdecyduje się na rzucenie palenia. Na stronie kampanii otrzyma on darmowy dostęp do jednego z najbardziej kompleksowych w Stanach Zjednoczonych programów do walki z nałogiem, w tym beznikotynowych plastrów, gum do żucia czy pastylek. Może również obliczyć na e-kalkulatorze, ile w ciągu jednego miesiąca, roku a nawet kilku lat zaoszczędzi pieniędzy a przede wszystkim dni życia, rezygnując z palenia. Rodzice, których dzieci rozpoczynają eksperymenty z tytoniowymi używkami, otrzymają kilka wskazówek, w jaki sposób z nimi rozmawiać.
Kampanię przygotowała Clarity Coverdale Fury z Minneapolis na zlecenie ClearWay Minnesota, organizacji non-profit działającej na rzecz Minnesoty wolnej od dymu nikotynowego.
Batalia przeciwko przemysłowi nikotynowemu w Minnesocie ma kilkunastoletnią tradycję. W 1998 roku firmy tytoniowe musiały zapłacić karę kilku miliardów dolarów za ukrywanie przed mieszkańcami Minnesoty szkodliwej natury produktów tytoniowych. Dzięki trzem procentom z zasądzonej kary, powstała organizacja ClearWay.
Od października 2007 roku w Minnesocie obowiązuje zakaz palenia w miejscach publicznych, a także w barach i restauracjach. Niemal 80 procent mieszkańców Minnesoty popiera antynikotynowe prawo stanowe. Mimo to, w zeszłym roku na skutek chorób odtytoniowych zmarło około 5 tysięcy mieszkańców Minnesoty
Większość ludzi wie wystarczająco dużo o szkodliwości palenia, aby rzucić nałóg lub nigdy go nie zaczynać. Mimo że w Minnesocie reklamy papierosów są zakazane w telewizji czy na billboardach, ponad pół miliona mieszkańców Minnesoty sięga po nikotynowe używki. Corocznie przemysł tytoniowy wydaje w Minnesocie 200 mln dolarów, aby zachęcić do palenia coraz młodszych konsumentów. W niektórych sklepach tuż obok półek ze słodyczami, rozkładane są papierosy.
Kampanię wspiera obszerny raport przygotowany przez organizację, pt. „Unfiltered: A Revealing Look at Today’s Tobacco Industry”. Przestrzega on przed „tytoniowym kameleonem” z którym do czynienia ma każdy człowiek. Żeby przetrwać przemysł nikotynowy stosuje bowiem coraz bardziej agresywne i wyrafinowane strategie marketingowe.
M. Danielewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem