Nie tylko Facebook. Kampanie wykorzystujące różne portale społecznościowe
Pracujące dzieci w sieci
Ile dzieci na świecie jest zmuszonych do podjęcia pracy zarobkowej? Więcej niż liczy populacja Francji, Wielkiej Brytanii i Niemiec razem wziętych. 2 razy więcej od ilości widzów rozgrywek Super Bowl. Więcej niż liczba użytkowników portalu Linkedin. Linkedin jest międzynarodowym portalem społecznościowym specjalizującym się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Liczy 225 mln zarejestrowanych użytkowników i stanowił świetną inspirację oraz kanał komunikacji by o tym problemie opowiedzieć. Dokonał tego kolektyw Advertisers Without Borders, który pro publico bono tworzy i realizuje kampanie społeczne. Twórcy zauważyli, że portal zawiera dziwną lukę – nie ma ustawionego dolnego limitu wiekowego dla użytkowników. Zapewne dlatego, że nikt nie zakładał by dzieci mogły posiadać doświadczenie zawodowe. Bogate, bo blisko 5-letnie doświadczenie posiada np. Tharindu Majail ze Sri Lanki, jedna z 50 postaci dzieci-robotników, którym w ramach akcji założono na portalu profile. Z każdego rozesłano tysiące typowych dla Linkedin zaproszeń do dołączenia do sieci kontaktu.
Więcej o tej kampanii: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz