logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Argentyna, Praca i polityka zatrudnienia, Prawa człowieka
   ──────  19.02.2013

Pracujące dzieci w sieci



Zainteresowani rozwojem swojej kariery zawodowej, zrzeszeni na popularnym portalu Linkedin, otrzymali nowe zaproszenia do znajomości. Ze zdjęć profilowych nowych kontaktów patrzyły na nich dziecięce buzie.

Według badań Międzynarodowej Organizacji Pracy (The International Labor Organization) ponad 215 milionów dzieci pada ofiarą nieuczciwych pracodawców. Ponad połowa jest wykorzystywana do najgorszych i najtrudniejszych prac, które poważnie narażają na szwank ich zdrowie.

Grupa Advertisers without Borders (Reklamujący Bez Granic), zajmująca się propagowaniem wiedzy i promocją akcji społecznych, zaangażowała się w walkę z problemem zatrudniania dzieci. Akcję wymyśliły i przeprowadziły agencje Coupe Buenos Aires i IURL. Żeby uświadomić odbiorcom skalę problemu, na serwisie LinkedIn (służącym do utrzymywania i odnajdywania kontaktów biznesowych i zawodowych) utworzono 50 fikcyjnych kont dzieci, które, według swoich profili, miały być zatrudnione w firmach na całym świecie. Dzięki temu wyświetliły się wielu osobom korzystającym z portalu, które mogły dowiedzieć się o całej akcji.

Kampanię nazwano The Children Not Work (Dzieci nie pracują – niegramatyczna zbitka słów „not” i „work” budzi jednak skojarzenia z “network” – czyli “siecią”). Pomysł powstał także w oparciu o fakt, że LinkedIn nie wymaga weryfikacji wieku podczas zakładania profilu.

Liczba wszystkich pracujących na świecie dzieci przekracza łączną liczbę mieszkańców Niemiec, Anglii i Francji. Gdyby stworzyły wspólne państwo, byłoby ono piąte pod względem gęstości zaludnienia.

Filip Jędruch


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
The Children Not Work
Czas:
2013.1.5
Tematy:
Praca i polityka zatrudnienia, Prawa człowieka
Kraje:
Argentyna
Nadawca:
Advertisers Without Borders
Media:
Internet
Wykonawca:
Coupe Buenos Aires, IURL
Adresaci:
Użytkownicy portalu LinkedIn
Hasło kampani:
It happens in a social network. It happens in the real world (To dzieje się na serwisie społecznościowym. Dzieje się też w rzeczywistości)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek