logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Pracuj, piecz i pomagaj
28.10.2017
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Pracuj, piecz i pomagaj



Czy pracę w korporacji można połączyć z pieczeniem ciasta, rajdami rowerowymi i pomaganiem potrzebującym? Okazuje się, że tak. Wolontariusze Credit Suisse co roku wspierają wybraną przez siebie fundację, wykorzystując do tego różnorakie talenty, kreatywne pomysły oraz czas, jaki daje im firma. W tym roku pracownicy wspierają fundację Rak’n’Roll, która pomaga osobom chorym na choroby onkologiczne.

Projekt „Charity of the Year” („Partner Charytatywny Roku”) w Credit Suisse Poland to całoroczna inicjatywa zbierania funduszy na wsparcie działalności wybranej na początku roku przez pracowników organizacji charytatywnej. Wszystkie akcje organizowane są przez wolontariuszy firmy, a ich forma zależy jedynie od talentów danego zespołu,  umiejętności i kreatywności.

Jedną z najbardziej popularnych akcji są charytatywne kiermasze kulinarne w kuchniach biur firmy. Pracownicy sprzedają podczas nich własnoręcznie upieczone ciasta, babeczki i inne słodkości. Często na miejscu przygotowywane są też zdrowe koktajle i soki.

Dużym zainteresowaniem cieszą się sesje fotograficzne „Photo for Charity”, które  organizuje kilka razy do roku firmowy klub fotografów. Podczas akcji  fotografowie robią swoim kolegom i koleżankom profesjonalne sesje biznesowe. Zdjęcia z nich można potem umieścić np. na służbowym profilu.

Inicjatywa „Charity of the Year” to również wsparcie poprzez wolontariat pracowniczy. Wolontariusze z warszawskiego biura regularnie wspierają Fundacje Rak’n’Roll w pracach administracyjnych w biurze fundacji.

– Wolontariusze Credit Suisse wspierają nas m.in. w znanej akcji „Daj Włos!”, w której każda osoba, która obcina włosy może przekazać je na peruki dla kobiet w trakcie chemioterapii. Akcja jest tak popularna, że Fundacja otrzymuje nawet do kilku tysięcy przesyłek miesięcznie. Każdą z nich należy wprowadzić do bazy danych, a darczyńcom wysłać podziękowania w formie elektronicznej. Dodatkowe ręce do pracy wolontariuszy Credit Suisse są dużym wsparciem dla niewielkiego zespołu fundacji – mówi Joanna Rokoszewska-Łojko z fundacji Rak’n’Roll.

Inicjatywa „Charity of the Year” to partnerstwo oparte na wymianie. W październiku, który jest miesiącem walki z rakiem piersi, Fundacja Rak’n’Roll, wspierana przez współpracujących z nią specjalistów, zorganizowała dla pracowników Credit Suisse spotkania profilaktyczne o roli dobrych nawyków w zmniejszaniu ryzyka wystąpienia choroby nowotworowej, a także przeprowadzi warsztaty z zakresu wsparcia osób chorych.

– Angażowanie się naszych pracowników w działalność charytatywną ma ogromny wpływ na ich rozwój osobisty, motywację do wychodzenia poza utarte schematy działania. Dzięki akcjom wolontariackim mogą oni angażować się w sprawy ważne dla lokalnej społeczności, a przy tym spędzić czas z innymi osobami z firmy w mniej formalnej atmosferze. Firma wspiera ich w tych działaniach. Każdy pracownik może wykorzystać cztery pełnopłatne dni na działalność charytatywną – mówi Katarzyna Józefowicz, dyrektor zarządzająca biura Credit Suisse we Wrocławiu.

W pierwszej połowie roku pracownikom Credit Suisse udało się zebrać dla Fundacji prawie 40 tysięcy złotych, a we wszystkie akcje zaangażowanych było ponad 700 wolontariuszy. Dzięki tej kwocie fundacja będzie mogła kontynuować prowadzenie programu iPoRaku, w którym pomaga osobom po chorobie powrócić do życia, oraz zorganizować wyjazd sportowy dla osób w trakcie lub po terapii w ramach programu Rak’n’Rolling.

Credit Suisse Rak'n'Roll







17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek