logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  05.10.2011

Poza kadrem



Dwie serie zdjęć stylizowanych na policyjne kartoteki. Na zdjęciach z pierwszej serii młoda kobieta hardo patrzy w obiektyw. Druga prezentuje tę samą postać w kilkadziesiąt lat później, zdecydowanie starszą, z lekkim uśmiechem na twarzy. Wiek fotografowanych nie jest jednak jedynym wyróżnikiem. Głębszy sens zestawienia ukryty jest poza kadrem.

„These photos exist thanks to organizations like the Political Police. These ones, thanks to organizations like Amnesty International” („Te zdjęcia istnieją dzięki takim organizacjom jak Policja Polityczna. Te drugie, dzięki takim organizacjom jak Amnesty International”) – tłumaczy umieszczony na reklamie komentarz. Pierwsza seria zdjęć powstała po aresztowaniu przez policję, druga już po jej uwolnieniu.

Inspiracją dla twórców kampanii – agencji Fuel Lisbon – była publikacja “Por Teu Livre Pensamento” („Dla Twojej wolnej myśli”). Wydana w 2007 roku książka składała się z serii wywiadów, które portugalski dziennikarz Rui Daniel Galiza przeprowadził z byłymi więźniami politycznymi. Zamieszczone w wydawnictwie rozmowy uzupełnione zostały fotografiami autorstwa João Pina.W kampanii skontrastowano je ze zdjęciami pochodzącymi z archiwum PIDE (Polícia Internacional e de Defesa do Estado), tajnej policji funkcjonującej w Portugalii za czasów dyktatury António de Oliveira Salaza.

Kampania składa się z trzech różnych kreacji nazwanych imionami portugalskich opozycjonistów: Carlosa (Carlos Coutinho), Albertiny (Maria Albertina Ferreira Diogo) i Manuela (Manuel Martins Pedro).

Zrealizowana z okazji 30-lecia Portugalskiej Amnesty International kampania zdobyła Złotego Lwa w kategorii Outdoor na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes.
K.Stawińska

————————————————————————

KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Harmonijna kompozycja, niebanalna idea, metafora projektu, wyważenie wszystkich elementów, dobrana typografia, przemyślana całość, brak przypadkowości, prosta forma, ujmujące portrety, estetyka pracy oraz wizualny porządek – to wszystko czyni z kreacji bardzo dobry projekt!
Żaneta Strawiak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.06.2023

    Pogrzeb w Katarze


  • 05.06.2023

    Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


  • 24.05.2023

    Szukamy życia w kosmosie, niszczymy tu, na Ziemi


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek