logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Poza kadrem
05.10.2011
Tematy: Kreacje / printy

Poza kadrem



Dwie serie zdjęć stylizowanych na policyjne kartoteki. Na zdjęciach z pierwszej serii młoda kobieta hardo patrzy w obiektyw. Druga prezentuje tę samą postać w kilkadziesiąt lat później, zdecydowanie starszą, z lekkim uśmiechem na twarzy. Wiek fotografowanych nie jest jednak jedynym wyróżnikiem. Głębszy sens zestawienia ukryty jest poza kadrem.

„These photos exist thanks to organizations like the Political Police. These ones, thanks to organizations like Amnesty International” („Te zdjęcia istnieją dzięki takim organizacjom jak Policja Polityczna. Te drugie, dzięki takim organizacjom jak Amnesty International”) – tłumaczy umieszczony na reklamie komentarz. Pierwsza seria zdjęć powstała po aresztowaniu przez policję, druga już po jej uwolnieniu.

Inspiracją dla twórców kampanii – agencji Fuel Lisbon – była publikacja “Por Teu Livre Pensamento” („Dla Twojej wolnej myśli”). Wydana w 2007 roku książka składała się z serii wywiadów, które portugalski dziennikarz Rui Daniel Galiza przeprowadził z byłymi więźniami politycznymi. Zamieszczone w wydawnictwie rozmowy uzupełnione zostały fotografiami autorstwa João Pina.W kampanii skontrastowano je ze zdjęciami pochodzącymi z archiwum PIDE (Polícia Internacional e de Defesa do Estado), tajnej policji funkcjonującej w Portugalii za czasów dyktatury António de Oliveira Salaza.

Kampania składa się z trzech różnych kreacji nazwanych imionami portugalskich opozycjonistów: Carlosa (Carlos Coutinho), Albertiny (Maria Albertina Ferreira Diogo) i Manuela (Manuel Martins Pedro).

Zrealizowana z okazji 30-lecia Portugalskiej Amnesty International kampania zdobyła Złotego Lwa w kategorii Outdoor na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes.
K.Stawińska

————————————————————————

KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Harmonijna kompozycja, niebanalna idea, metafora projektu, wyważenie wszystkich elementów, dobrana typografia, przemyślana całość, brak przypadkowości, prosta forma, ujmujące portrety, estetyka pracy oraz wizualny porządek – to wszystko czyni z kreacji bardzo dobry projekt!
Żaneta Strawiak








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek