logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Pospolite ruszenie raperów i urzędników
09.07.2011
Tematy: Akcje

Pospolite ruszenie raperów i urzędników



– Marzy nam się, aby bloki, które dziś kokietują jak wymalowane 60-letnie tirówki, stały się np. galeriami tematycznymi, albo chociaż miały stonowane, jednolite kolory, spójne z innymi zabudowaniami – mówi L.U.C., jeden z autorów projektu pospoliteruszenie.pl

Akcja POSPOLITE RUSZENIE RE-BLOK ma na celu oczyszczenie i uspójnienie wizerunku polskich miast oraz kreowanie społeczeństwa obywatelskiego. Autorami akcji są L.U.C. – początkowo niezależnie działający na rzecz miejskiej estetyki wrocławski muzyk i performer,  nagrodzony niedawno Paszportem Polityki oraz Urząd Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy.

O swoich działaniach na rzecz miejskiej estetyki L.U.C. oraz przedstawiciele warszawskiego UD Targówek dowiedzieli się poprzez Narodowe Centrum Kultury i od tego czasu, jak przystało na Pospolite Ruszenie, postanowili połączyć siły.

Do akcji spontanicznie włączył się także warszawski raper Sokół, czego owocem jest singiel muzyczny obu artystów. Tekst mówi o cudach na ulicach miast – np. blokach wyremontowanych „z głową”.
Artyści, mimo odmiennych estetyk współpracują razem, by poruszyć coraz bardziej widoczny problem. Utworu można posłuchać na stronie Pospolitego Ruszenia.

Właśnie strona internetowa www.pospoliteruszenie.com i mieszcząca się na niej galeria są osią projektu. Każdy może podesłać zdjęcia najbardziej zainfekowanych i najlepiej odkażonych polskich bloków. Strona ma także gromadzić ciekawe projekty renowacji i poszukiwać rozwiązań dla piekącego problemu.

– Patrząc na to, jak wiele ludzi do nas spontanicznie się przyłączało, czuję, że to naprawdę pospolite ruszenie – mówi L.U.C. – Chcemy poprawiać rzeczywistość wokół nas. Nie jesteśmy w stanie pojąć tych kolorów. Nie wiem czy to modernizm czy postpunkrokoko. Marzy nam się, aby bloki, które dziś kokietują jak wymalowane 60-letnie tirówki przy szosie stały się np. galeriami tematycznymi – albo chociaż miały stonowane, jednolite kolory spójne z innymi zabudowaniami. Chcielibyśmy, aby powstały przepisy normujące kolorystykę albo by oddano tę przestrzeń młodym grafikom i plastykom – dodaje artysta.

Akcję rozpoczął happening na wrocławskim Gaju, gdzie L.U.C. wraz z grupą PER4M zmienił kolorowy,  blok w mini komiks komentujący „wielką infekcję skórną polskich osiedli”.

Niedługo ogłoszony zostanie konkurs na najlepszy projekt renowacji wyznaczonego przez organizatorów akcji bloku. Projekty będzie oceniać profesjonalne jury.

Nazwa projektu:
Pospolite Ruszenie Re-Blok

Zasięg (kraj/kraje):
Polska

Autor:
L.U.C., Sokół, Urząd Dzielnicy Targówek m.st. Warszawa

Data:
03/2011








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek