Posiłek, którego nie pominiesz
Według najnowszych danych WHO niemal miliard ludzi na świecie głoduje – przez co najmniej rok dzień po dniu nie są w stanie dostarczyć sobie odpowiednich do zapotrzebowania energetycznego wartości odżywczych. Najnowsza reklama izraelskiego oddziału agencji Saatchi&Saatchi dotyka problemu niedożywienia w wyjątkowym kontekście i przy użyciu niestandardowego narzędzia przekazu.
Święta to nie tylko okres, kiedy ludzie skłonni są bardziej pochylić się nad losem bliźniego, otworzyć na jego trudną sytuację i kierując odruchem serca wesprzeć charytatywnie wybrany cel. To także moment, kiedy w gorączce świątecznych przygotowań często poszukuje się podpowiedzi i przepisów w Internecie.
Twórcy wykorzystali ten fakt i we współpracy z największymi portalami horyzontalnymi uruchomili specjalną kampanię reklamową opartą na… pomijaniu komunikatu. Kiedy bowiem zniecierpliwiony widz klikał w trakcie wyświetlania reklamy produktu spożywczego przycisk „Skip”, na ekranie ukazywał się następujący komunikat: „Ty postanowiłeś pominąć posiłek z wyboru, ale tysiące ludzi w Izraelu pomija go, ponieważ nie ma innego wyjścia. Pomóż komuś świętować. Podaruj posiłek”.
Dzięki akcji potrzebującym udało się przekazać ponad 17 tysięcy posiłków.
O innej kampanii wykorzystującej mechanizm pomijania reklam pisaliśmy niedawno tu: https://kampaniespoleczne.pl/pominieci-pomijaja/
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz
