logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Pominięci pomijają
24.10.2016
Tematy: Kampanie, Finlandia, Walka z wykluczeniem społecznym

Pominięci pomijają

Your browser does not support the video tag.


Przed wideo, które inernatuta chce obejrzeć pojawia się inny film. Bez zastanowienia i wysłuchania tego, co pojawiło się na ekranie klika „pomiń”. Nie tylko w internecie można pomijać rzeczy i iść dalej – w życiu realmym można pomijać osoby i ich historie, tak samo jak w sieci.

Fińska Fundacja Dzieci i Młodzieży (Finland’s Children And Youth Foundation) we współpracy z agencją Avaus stworzyła kampanię „Skipping Goes Both Ways” („Pomijanie działa w dwie strony”). Ze względu na ograniczone fundusze kampania została przeprowadzona na portalu Youtube, gdzie spoty zostały wyświetlone jako reklamy pre-roll.

W kampanii wzięli udział młodzi ludzie, którzy opowiedzieli swoje historie, to, co im się przytrafiło, przez co przeszli. Nagrania wyświetliły się 82 tys. osób, z czego, jak wykazały statystyki, 78 tys. pominęło je w ciągu pierwszych 5 sekund. W odpowiedzi na to, tydzień później te same osoby, które opowiadały swoją historię, w kolejnym nagraniu wskazały ile osób pominęło ich wcześniejsze wideo. Spoty, ponownie jako reklamy pre-roll, zostały wyświetlone osobom, które wcześniej zrezygonwały z wysłuchania historii. Wiadomość jaka została im przekazana mówiła: „This the amount of people who have skipped me. Now I’m gonna skip you” („To jest liczba osób, które mnie pominęły. Teraz ja pominę ciebie”). Jest to przenośnia tego, że tak jak kiedyś zdecydowało się kogoś nie wysłuchać, tak samo ten ktoś później może zdeycydować się iść dalej i nie wysłuchać nas, gdy tego będzie się potrzebowało.

Kampania ma pokazać, że głosy młodych ludzi często nie są słyszane, są pomijane, uważane za nieistotne lub dorośli nie mają czasu na ich wysłuchanie. Według twórców jest to niesłuszne, ponieważ młode osoby często mają coś ważnego do powiedzenia, a ich głos jest równie ważny. Ze względu na to, że ich historie, niejednokrotnie trudne, nie są przez nikogo usłyszane i nie otrzymują oni potrzebnej pomocy czy wsparcia.

Joanna Grams



Nazwa kampanii:
Skipping Goes Both Ways
Czas:
2016.6.1 - 2016.6.30
Nadawca:
Finland’s Children And Youth Foundation
Media:
Internet
Wykonawca:
Avaus
Adresaci:
Osoby dorosłe korzystające z internetu
Hasło kampani:
Skipping goes both ways. Luckily, so does listening (Pomijanie działa w dwie strony. Na szczęście słuchanie też)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 23.04.2025Kampanie

    Nie bądź internetowym trollem

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek