logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Pomoc społeczna
   ──────  25.10.1999

Polska dla Turcji



Silne trzęsienie ziemi nawiedziło 17 sierpnia 1999 r. północno-zachodnią Turcję. Wstrząs miał siłę 7,4 stopni w skali Richtera. Było to największe trzęsienie ziemi w Turcji w XX wieku. Epicentrum znajdowało się w pobliżu liczącego obecnie ponad 195 000 mieszkańców miasta Izmit. Wstrząsy sejsmiczne były odczuwalne nawet 320 km dalej. Według Instytutu sejsmologicznego w Stambule, po trzęsieniu ziemi nastąpiło jeszcze ponad 300 wstrząsów wtórnych.

Polscy ratownicy przez pierwszy tydzień po katastrofie pomagali w poszukiwaniu zaginionych pod gruzami ofiar. Wysłano także pomoc materialną. Polska Akcja Humanitarna przekazała 17 ton artykułów (żywność, środki opatrunkowe, ubrania, jednorazowy sprzęt medyczny, śpiwory, koce, środki higieniczne, odżywki dla dzieci) o łącznej wartości 53 000 USD.

W międzynarodową akcję pomocy ofiarom trzęsienia ziemi w Turcji włączył się także Zarząd Główny Polskiego Czerwonego Krzyża. Celem działań PCK było zebranie środków finansowych na zakup 10.000 paczek higienicznych pomocnych dla najmłodszych dzieci. Wartość jednej paczki określono na ok. 45 zł. W akcję włączyło się wielu ludzi oraz firm, m.in. agencja reklamowa Saatchi&Saatchi.

Kulminacyjnym momentem kampanii było rozświetlenie na 4 godziny olbrzymich znaków Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca 24 października 1999 r. na budynku Warszawskiego Centrum Finansowego.

Trzęsienie ziemi w Turcji było tragiczne w skutkach. Liczbę zabitych szacowano na 16 000 – 18 000 osób, a liczbę rannych na blisko 42 000. Ponad 200 000 ludzi zostało bez dachu nad głową. Międzynarodowa pomoc była ogromnym wsparciem dla poszkodowanych, jednak i tak Turcja musiała włożyć ogromny trud w odbudowanie zniszczonych miast.
M.Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Czerwony krzyż, Czerwony półksiężyc
Czas:
1999.10.24 - 1999.10.24
Tematy:
Pomoc społeczna
Kraje:
Polska
Nadawca:
Polski Czerwony Krzyż
Media:
Ambient
Wykonawca:
Saatchi&Saatchi
Adresaci:
Wszyscy
Hasło kampani:
Czerwony krzyż, Czerwony półksiężyc





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek