logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Półka, która każe czytać
19.01.2013
Tematy: Akcje

Półka, która każe czytać



Promowanie czytelnictwa jest przedmiotem wielu rozbudowanych akcji społecznych. Fabio Vinella, włoski projektant, postanowił tymczasem stworzyć przedmiot, który wymusi na swoich użytkownikach zainteresowanie książkami.

Półka na książki zaprojektowana przez Vinellę nosi nazwę „Once Upon a Time”. Zamiast kilku standardowych, prostych desek, na których można ustawić książki bez względu na ich rozmiar czy treść, Włoch proponuje kombinację wąskich przegródek. Aby wykorzystać taką biblioteczkę w stu procentach, trzeba spędzić z książkami trochę czasu, dokładnie się im przyjrzeć i dopasować wymiary do półki. Trzeba także pamiętać, która książka gdzie leży, ponieważ ich grzbiety nie zawsze są widoczne. Na półce jest nawet miejsce na nocną lampkę. Vinella dedykuje swój projekt dzieciom.

Mankamentem projektu jest fakt, że prototyp jest bardzo drogi, dlatego stać na niego tylko tych zainteresowanych, którzy z desperacją próbują zainteresować siebie lub swoje dzieci danym księgozbiorem. Półka jest także dość mała, nadaje się właściwie do zorganizowania tylko książek „obecnie czytanych”. Idea stworzenia przedmiotu pobudzającego do obcowania z papierowymi publikacjami jest jednak szczytna i warta zauważenia. Pozostaje nadzieja, że Vinella lub jego następcy rozwiną ten projekt i obniżą koszta jego produkcji.

Paulina Wajszczak

 

Nazwa projektu:

Once Upon a Time

Autor:

Fabio Vinella

Data:

09/2012

Zasięg:

Włochy








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek