logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  19.01.2013

Półka, która każe czytać



Promowanie czytelnictwa jest przedmiotem wielu rozbudowanych akcji społecznych. Fabio Vinella, włoski projektant, postanowił tymczasem stworzyć przedmiot, który wymusi na swoich użytkownikach zainteresowanie książkami.

Półka na książki zaprojektowana przez Vinellę nosi nazwę „Once Upon a Time”. Zamiast kilku standardowych, prostych desek, na których można ustawić książki bez względu na ich rozmiar czy treść, Włoch proponuje kombinację wąskich przegródek. Aby wykorzystać taką biblioteczkę w stu procentach, trzeba spędzić z książkami trochę czasu, dokładnie się im przyjrzeć i dopasować wymiary do półki. Trzeba także pamiętać, która książka gdzie leży, ponieważ ich grzbiety nie zawsze są widoczne. Na półce jest nawet miejsce na nocną lampkę. Vinella dedykuje swój projekt dzieciom.

Mankamentem projektu jest fakt, że prototyp jest bardzo drogi, dlatego stać na niego tylko tych zainteresowanych, którzy z desperacją próbują zainteresować siebie lub swoje dzieci danym księgozbiorem. Półka jest także dość mała, nadaje się właściwie do zorganizowania tylko książek „obecnie czytanych”. Idea stworzenia przedmiotu pobudzającego do obcowania z papierowymi publikacjami jest jednak szczytna i warta zauważenia. Pozostaje nadzieja, że Vinella lub jego następcy rozwiną ten projekt i obniżą koszta jego produkcji.

Paulina Wajszczak

 

Nazwa projektu:

Once Upon a Time

Autor:

Fabio Vinella

Data:

09/2012

Zasięg:

Włochy


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


  • 15.02.2023

    All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek