Ruszyła kampania społeczna Federacji Polskich Banków Żywności, zachęcająca do wolontariatu w Bankach Żywności.
W Polsce rocznie marnuje się blisko 9 mln ton żywności, to jest 25.000 ton dziennie, a ponad 1000 ton co godzinę. Jednocześnie ubóstwem dotkniętych jest 2,5 mln osób. Banki Żywności docierają do 1,5 mln z nich. Aby żywność, zamiast się marnować dotarła do wszystkich najuboższych, potrzebni są nowi wolontariusze.
Banki Żywności to organizacje pozarządowe, które działają w oparciu o zasadę non-profit i nie są w stanie opłacić wystarczającej liczby pracowników. Dzięki pracy wolontariusza magazyniera, Bank Żywności może załadować i rozładować nawet 45 ton żywności więcej w rozliczeniu miesięcznym. Wolontariusz specjalizujący się w kontaktach z producentami żywności może nawiązać współpracę z kilkoma nowymi darczyńcami. Dzięki temu w jednym miesiącu, nawet kilkadziesiąt ton żywności więcej, która zostałaby zmarnowana, trafi do najuboższych. Informatyk przez swoje wsparcie usprawni działalność Banku Żywności. W efekcie skorzystają na tym potrzebujący, do których trafi żywność, czyli niedożywione dzieci, osoby samotnie wychowujące dzieci, bezdomni, bezrobotni i inni potrzebujący.
Według danych CBOS z sierpnia tego roku, zaledwie 2% emerytów angażuje się w wolontariat, a aż 98% z nich spędza czas wolny na oglądaniu telewizji. Banki Żywności, w sposób szczególny zapraszają do zaangażowania się w wolontariat właśnie emerytów. Osoby w wieku 55+, szczególnie te, które są na emeryturze, mają dużo czasu, który mogą spożytkować na rzecz pomocy potrzebującym. Ich doświadczenie może być ogromnym wsparciem dla Banku Żywności. Dla studentów jest to okazja do wykorzystania swojego czasu i energii na rzecz realnej pomocy najuboższym.
Każdy, kto chce zgłosić się do wolontariatu w Banku Żywności, na stronie internetowej wolontariat.bankizywnosci.pl znajdzie informacje o tym, na jakie stanowiska aktualnie poszukiwani są wolontariusze w danym Banku.
Kampania realizowana przez agencję Grey Warszawa potrwa przez cały październik. Spot kampanii emitowany będzie m.in. w Metrze warszawskim, w autobusach ZTM, na antenie Telewizji Polskiej oraz stacjach grupy TVN. Reklamy widoczne będą na nośnikach CLP w 20 miastach Polski, w prasie i w internecie. Dodatkowo przygotowano spoty radiowe.
Projekt „Świadomy wolontariat rozwija społeczeństwo oraz organizację” dofinansowany przez Szwajcarie w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. Projekt ,,I Ty możesz zostać wolontariuszem Banku Żywności” dofinansowany z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż