logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Pocztówki dla każdej kobiety
17.11.2014
Tematy: Akcje

Pocztówki dla każdej kobiety



Pocztówki przedstawiają różne kobiety: w rozmiarze XL, starsze, niepełnosprawne, z niestandardowymi fryzurami… Prace są elementem projektu, za pomocą którego Brazylijka Carol Rossetti chce dodać swój głos w debacie dotyczącej dyskryminacji kobiet. Tworzy więc grafiki, które opatrza dodatkowym tekstem, przekonując między innymi, że nie tylko kobiety w rozmiarze S mogą być ze sobą szczęśliwe; że panie o siwym włosach nie powinny poddawać się presji społecznej i farbować, jeżeli nie mają na to ochoty; że mogą nosić obcasy nawet jeśli otoczenie mówi im, że są na to za wysokie.

Problemów i przejawów dyskryminacji graficzka zauważa zresztą mnóstwo, stąd też ogromna kolekcja pocztówek. Ilustratorka chce walczyć z homofobią, rasizmem, transfobią, ksenofobią i uprzedzeniami wobec osób niepełnosprawnych. Bohaterkami jej prac są kobiety, ale zaznacza, że cieszy ją każdy głos, który świadczy o tym, że jej kartki trafiają również do mężczyzn, borykających się z podobnymi sytuacjami. Rossetti tłumaczy bowiem, że kobiece postaci rysuje jej się łatwiej, bo może się z nimi zidentyfikować, ale nie uważa, że przedstawiane przez nią kwestie dotyczą wyłącznie kobiet.

Prace artystki można kupować za pośrednictwem jej strony internetowej.

Dominika Charytoniuk


Nazwa projektu: The Woman Project

Zasięg: Brazylia

Autorka: Carol Rossetti








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek