logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  17.11.2014

Pocztówki dla każdej kobiety



Pocztówki przedstawiają różne kobiety: w rozmiarze XL, starsze, niepełnosprawne, z niestandardowymi fryzurami… Prace są elementem projektu, za pomocą którego Brazylijka Carol Rossetti chce dodać swój głos w debacie dotyczącej dyskryminacji kobiet. Tworzy więc grafiki, które opatrza dodatkowym tekstem, przekonując między innymi, że nie tylko kobiety w rozmiarze S mogą być ze sobą szczęśliwe; że panie o siwym włosach nie powinny poddawać się presji społecznej i farbować, jeżeli nie mają na to ochoty; że mogą nosić obcasy nawet jeśli otoczenie mówi im, że są na to za wysokie.

Problemów i przejawów dyskryminacji graficzka zauważa zresztą mnóstwo, stąd też ogromna kolekcja pocztówek. Ilustratorka chce walczyć z homofobią, rasizmem, transfobią, ksenofobią i uprzedzeniami wobec osób niepełnosprawnych. Bohaterkami jej prac są kobiety, ale zaznacza, że cieszy ją każdy głos, który świadczy o tym, że jej kartki trafiają również do mężczyzn, borykających się z podobnymi sytuacjami. Rossetti tłumaczy bowiem, że kobiece postaci rysuje jej się łatwiej, bo może się z nimi zidentyfikować, ale nie uważa, że przedstawiane przez nią kwestie dotyczą wyłącznie kobiet.

Prace artystki można kupować za pośrednictwem jej strony internetowej.

Dominika Charytoniuk


Nazwa projektu: The Woman Project

Zasięg: Brazylia

Autorka: Carol Rossetti


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 30.11.2022

    Wolą milczeć, niż sięgnąć po pomoc. Avon i partnerzy mówią „Możesz mi powiedzieć…”


  • 23.11.2022

    „Obietnica Yulii” – najnowsza kampania Fundacji PCPM


  • 21.11.2022

    „Make a Splash!” – GROHE i UNICEF zapewniają dostęp do rozwiązań wodno-sanitarnych w Nigerii i Indonezji


  • 17.11.2022

    Rusza akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”


  • 15.11.2022

    Sezon na kleszcze trwa cały rok!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek