logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Plakaty dla Japonii
27.03.2011
Tematy: Akcje

Plakaty dla Japonii



Plakaty zatytułowane „Pomoc dla Japonii” projektują designerzy z całego świata. Pieniądze z ich sprzedaży pomnażają fundusze gromadzone na odbudowę kraju dotkniętego kataklizmem.

Wszystko zaczęło się od plakatu, który zaprojektował James White, projektant z Kanady, na zlecenie krajowego oddziału Czerwonego Krzyża, tuż po trzęsieniu ziemi, jakie wydarzyło się 11 marca w Japonii. Plakat miał być sprzedawany podczas akcji zbierania pieniędzy na pomoc dla poszkodowanych. Mimo prostego konceptu, zainspirował całe środowisko. W ślady White’a poszli graficy z innych stron świata i po niespełna dwóch tygodniach mówić można o cyklu plakatów „Help Japan”.

– Projektanci są w stanie się zjednoczyć – tymi słowami Inder Nagra, designer z Vancouver, otwiera minigalerię plakatów na swoim blogu. Prezentuje w nim 25 plakatów, z których każdy jest podlinkowany do strony twórcy, na której można go kupić.

Wśród designerów, których prace oglądać można na blogu Indera Nagry znaleźli się: Willian Sanfer, BossLogic, Max Erdenberger, Esagasa, Zac Neulieb, Mitch Fleming, Greg Dubois, Yossi Lemel, Maxim Barkhatov, Rob Dobi, Paul Vickers, Nicholas Nawroth, Ars Thanea, Hatefuel, H-57, Daniel Freytag, Carrrrlos, Norik, Renan Valadares, Leukocyt, AJO alvaro Jose Franco, Imagine Media, Steve Schiavello, Timur York, Bragalo, Aoiro Studio.

– (…) Nie minęły nawet dwa tygodnie od trzęsienia ziemi w Japonii. Ekipy ratunkowe nadal szukają ludzi pod gruzami domów, ludziom wciąż brakuje jedzenia i schronienia. Jeśli któryś z plakatów przykuł twoją uwagę – kup go aby zasilić fundusze na odbudowę Japonii. – apeluje projektant.

Co ciekawe, także ta inicjatywa znalazła swoich krytyków. W jednym z komentarzy do postów Nagry, projektanci oskarżani są o wykorzystywanie ludzkiej tragedii do promocji swojej marki i umiejętności.

Nazwa projektu:
+25 Help Japan Posters

Zasięg (kraj/kraje):
Międzynarodowy

Autor:
Willian Sanfer, BossLogic, Max Erdenberger, Esagasa, Zac Neulieb, Mitch Fleming, Greg Dubois, Yossi Lemel, Maxim Barkhatov, Rob Dobi, Paul Vickers, Nicholas Nawroth, Ars Thanea, Hatefuel, H-57, Daniel Freytag, Carrrrlos, Norik, Renan Valadares, Leukocyt, AJO alvaro Jose Franco, Imagine Media, Steve Schiavello, Timur York, Bragalo, Aoiro Studio.

Data:
03/2011








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 04.10.2025Kreacje / printy

    Miód z pól minowych

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek