logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Pingwiny u okulisty
05.08.2013
Tematy: Kampanie, Republika Południowej Afryki, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%

Pingwiny u okulisty



Żywe pingwiny kilka linijek niżej stają się martwe. To dzięki złudzeniu optycznemu, jakie agencja Bittersuite zastosowała w reklamach kampanii na temat adopcji pingwinów.

Obrazki zawierające złudzenia optyczne kojarzą się pozytywnie z dziecięcymi zabawami, ale bywają interesujące także dla nieco starszych osób, którzy chcą sprawdzić własną spostrzegawczość. W internecie, wpisując odpowiednie hasło, można znaleźć całą kopalnię rysunków, które mają swoje "drugie dno". Takie narzędzie zostało wykorzystane również w tej kampanii, która ma na celu zachęcanie do adopcji pingwinów oraz do wsparcia finansowego organizacji im pomagającej.

Nadawcą inicjatywy jest fundacja SANCCOB Saves seabirds (The Southern African Foundation for the Conservation of Coastal Birds), która powstała w 1968 roku na rzecz ochrony gatunków morskich ptaków, głównie pingwinów. Zajmuje się ona leczeniem i opieką nad ptakami dotkniętymi problemami wynikającymi najczęściej z zanieczyszczenia wód morskich ropą. Od czasu powstania opieką fundacji zostało objętych 94 tys. zwierząt.

W kampanii posłużono się plakatem ze złudzeniem optycznym. Jeden z reklamowych plakatów gra percepcją widza, zderzając treści pozytywne i negatywne. Odbiorca widzi żywe pingwiny, lecz plakat kryje w sobie również smutną rzeczywistość w postaci rysunków konających zwierząt. Z kolei drugi plakat zawiera zamaskowaną treść werbalną: „See the reality before it’s too late” („Dostrzeż prawdę/ rzeczywistość nim będzie za późno”), która jest widoczna jedynie z dalszej perspektywy. Ostatni plakat jest swojego rodzaju „testem oka”. Wraz z przemieszczaniem się wzroku widza po plakacie, maleje liczba pingwinów, co ma symbolizować zmniejszanie się liczebności całego gatunku. W ten sposób pomysłodawcy chcieli zachęcić odbiorców do dokładnego zbadania problemu oraz podjęcia jak najszybszej interwencji.

Plakaty reklamowe odsyłają zainteresowane osoby do strony fundacji, gdzie jest możliwa adopcja pingwinów. Procedura ta polega na nadaniu konkretnemu zwierzęciu pozostającemu pod jej opieką imienia, a także deklaracja stałego dofinansowania kosztów leczenia i pielęgnacji. Plakaty zostały porozwieszane w gabinetach okulistycznych, szkołach, centrach handlowych oraz szpitalach.

Małgorzata Osowska



Nazwa kampanii:
Save seabirds
Czas:
2013.6.18 - 2013.7.18
Nadawca:
SANCCOB
Media:
Plakaty
Wykonawca:
Bittersuite
Adresaci:
Pacjenci, uczniowie, klienci centrów handlowych, osoby wrażliwe na los zwierząt
Hasło kampani:
See the reality before it’s too late (Dostrzeż rzeczywistość/prawdę nim będzie za późno)





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek