W lipcu 2006 roku Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wraz z partnerami, przygotowała kampanię „Piłeś – nie prowadź!”. Jej celem jest wykształcenie nawyku nie prowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu i wyboru alternatywnego środka transportu.
Kampania „Piłeś nie prowadź” to kontynuacja cyklu działań w ramach inicjatywy „Włącz myślenie”, której celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Realizacja kampanii była możliwa dzięki społecznemu zaangażowaniu wielu partnerów. Bardzo ważnym elementem kampanii były wzmożona kontrola trzeźwości prowadzona przez Policję.
Kampania została poprzedzona badaniami wykonanymi w marcu 2006 przez TNS OBOP. Wykazały one, że wśród ogółu badanych kierowców aż 17% przyznało, że przynajmniej raz prowadzili pojazd po wypiciu alkoholu, w tym 12% zdarzyło się to więcej niż raz. Wśród osób, które kiedykolwiek jechały pod wpływem alkoholu ponad jedna czwarta (26%) uważa za prawdopodobne, że powtórzy się to jeszcze raz w przyszłości.
Rocznie na drogach UE ginie około 40 000 osób. 1-5% kierowców w krajach UE prowadzi pod wpływem alkoholu, powyżej dozwolonych limitów. Mają oni o 25% wyższe szanse ponieść śmierć w wyniku wypadku drogowego. Według szacunków Komisji Europejskiej, co roku umiera około 10 000 osób w wypadkach drogowych spowodowanych przez nietrzeźwych.
W Polsce od kilku lat liczba wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców utrzymuje się na wysokim poziomie – blisko 7 000 zdarzeń rocznie.
Nie ma żadnej metody, która pozwalałaby określić ilość alkoholu, jaką można wypić, aby nie przekroczyć dozwolonej zawartości alkoholu we krwi (0,2 promila) oraz nadal prowadzić bezpiecznie. Jedyne bezpieczne rozwiązanie to nie pić, jeżeli planuje się prowadzić; nie proponować alkoholu osobie, która zamierza prowadzić i nie dawać się namówić do jazdy samochodem z kierowcą, który pił alkohol.
Partnerami projektu są: Komenda Główna Policji, Komenda Stołeczna Policji, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie