logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Pies zjadł książki
30.07.2011
Tematy: Kampanie, Polska, Edukacja, Walka z wykluczeniem społecznym

Pies zjadł książki



"Pies zjadł mi książki. Znowu… Każda wymówka brzmi lepiej niż bieda". Z początkiem sierpnia ruszy kampania „Powrót do szkoły”, prowadzona przez Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Jej celem jest wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci pozbawionych opieki rodzicielskiej  i zagrożonych jej utratą. Zebrane podczas kampanii fundusze zostaną w całości przeznaczone na wyprawki szkolne oraz na korepetycje i zajęcia wyrównawcze dla osieroconych i opuszczonych dzieci. Obecnie Stowarzyszenie ma 1250 podopiecznych.

– Wyprawka szkolna to wydatek rzędu kilkuset złotych, a w każdej Rodzinie SOS jest od 5 do 8 dzieci –  mówi Barbara Rajkowska, Prezes Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce. – Większość dzieci trafiających pod naszą opiekę ma poważne deficyty emocjonalne i edukacyjne. Im starsze dziecko trafia do Wioski SOS, tym trudniej jest mu nadrobić zaległości w nauce. Dokładamy wszelkich starań,aby wyrównać szanse edukacyjnenaszych podopiecznych i zapewnić im wszechstronny rozwój. Niestety mamy ograniczone środki finansowe.

W Polsce niemal 100.000 najmłodszych jest pozbawionych opieki rodzicielskiej. Ubóstwo dzieci i dziedziczenie biedy to jeden z najważniejszych problemów społecznych, szczególnie wśród rodzin wielodzietnych.Zagrożone wykluczeniem społecznym dzieci napotykają bariery edukacyjne takie jak: brak środków na zakup podręczników, korepetycje czy dojazdy, wyniesiony z domu brak aspiracji edukacyjnych. Gdy rodzice nie są w stanie zapewnić dzieciom warunków sprzyjających edukacji, pojawiają się problemy z nauką i trudności wychowawcze.

Ogólnopolska kampania „Powrót do szkoły” jest skierowana do mieszkańców dużych miast, rodziców dzieci w wieku szkolnym. Obejmie bezpłatne ogłoszenia prasowe, radiowe, akcję ulotkową oraz działania w internecie i potrwa dopołowy września. Partnerami akcji są Gruppa 66 Ogilvy, Starcom, księgarnie Matras, Auchan Polska i TelePolska. Patronat nad akcją objął Program Pierwszy Polskiego Radia.

Konto akcji „Powrót do szkoły”: 07 1240 6247 1111 0000 4975 0683.

Stowarzyszenie jest częścią międzynarodowej organizacji SOS-Kinderdorf International, obecnej w 132 krajach na całym świecie. Więcej informacji www.wioskisos.org



Nazwa kampanii:
Powrót do szkoły
Czas:
2011.8.1 - 2011.9.15
Nadawca:
SOS Wioski Dziecięce
Media:
Prasa, radio, ulotki, internet
Wykonawca:
Gruppa 66 Ogilvy
Adresaci:
Mieszkańcy dużych miast, rodzice dzieci w wieku szkolnym
Hasło kampani:
Pies zjadł mi książki. Znowu.





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek