Szacuje się, że na całym świecie w schroniskach na swój nowy dom czeka 12 milionów psów. Firma Pedigree, która dość często angażuje się w akcje społeczne promujące adopcje, postanowiła podejść do problemu w innowacyjny sposób.
Adoptable – nieprzetłumaczalna na język polski gra słów „ad” (reklama) oraz „adoptable” (do adopcji) – to oparta na sztucznej inteligencji inicjatywa, która rewolucjonizuje sposób, w jaki psy ze schronisk są prezentowane w reklamach. Sama idea wydaje się stosunkowo prosta: wystarczy zwykłe (nawet niezbyt wysokiej jakości) zdjęcie pieska czekającego na adopcję poddać obróbce w taki sposób, by można było płynnie zintegrować je z dowolną reklamą cyfrową Pedigree. Korzyści z takiego ruchu są podwójne: nośnik nie tylko promuje produkty marki, ale również prezentuje – i to w wyjątkowo atrakcyjny sposób – konkretne czworonogi oczekujące na adopcję:
Modele sztucznej inteligencji zapewniają nie tylko cyfrowe renderowanie zdjęcia psa, dzięki czemu pasuje ono do różnych formatów multimediów, ale również dokonują korekty materiałów reklamowych w czasie rzeczywistym na podstawie statusu adopcji. Krótko mówiąc, gdy prezentowany piesek znajdzie dom, jego zdjęcie zostaje usunięte z bazy, zaś na wolne miejsce „wskakuje” kolejny, czekający na adopcję czworonóg. Co więcej, technologia użyta w kampanii Adoptable została skorelowana z geolokalizacją i geotargetowaniem, czyli wyświetla psy z najbliższych schronisk i domów tymczasowych oraz najlepiej pasujące do profilu osób mieszkających w okolicy.
Akcja Adoptable może poszczycić się kapitalną skutecznością. Od momentu swojej premiery w Nowej Zelandii 50 procent prezentowanych psów znalazło dom w ciągu pierwszych dwóch tygodni. Zaś firma Pedigree przygotowuje się do globalnego jej wdrożenia. Film stanowiący zapis projektu można obejrzeć poniżej:
Za kampanię Adoptable odpowiadają agencja Colenso BBDO oraz Nexus Studios. Inicjatywa zdobyła Grand Prix na Cannes Lions 2024 w kategorii Outdoor.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca