logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Pierwsze przemówienie
08.05.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Niemcy, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Obronność i bezpieczeństwo, Prawa człowieka, Przejrzystość instytucji, problem korupcji, Organizacje pozarządowe / NGO

Pierwsze przemówienie



Miłe złego początki. Współcześni autokraci z reguły rozpoczynają swoje rządy od imponujących deklaracji i pięknych słów. Po czym, pomalutku, zwracają się przeciwko prawom człowieka i niezależnym mediom.

Z okazji 30. rocznicy istnienia organizacji Reporterzy bez Granic w Niemczech (RSF) powstała wielokanałowa kampania społeczna Pierwsze przemówienie – opatrzona hasłem „Utrata wolności nigdy nie jest oczywista na pierwszy rzut oka” (The loss of freedom is never obvious at first). Inicjatywa została uruchomiona w kluczowym dla demokracji momencie. 2024 to „największy rok wyborczy” w historii – elekcje odbędą się (bądź już się odbyły) w ponad 80 krajach, a do urn wybierze się łącznie około czterech miliardów uprawnionych do głosowania.

W trzech filmach wyreżyserowanych przez Giordano Maestrelli’ego możemy usłyszeć fragmenty autentycznych pierwszych przemówień Władimira Putina, Nicolása Maduro i Recepa Tayyipa Erdoğana. Każde z nich wyrażało troskę o wolność i demokrację. A jak było później, czas pokazał. Zawarte w kampanii wezwanie „Zaufaj wolnej prasie. Nie ładnym słowom” podkreśla zatem pilną potrzebę polegania na niezależnym dziennikarstwie i wspierania wolności prasy poprzez przekazywanie datków na rzecz RSF.

– Niecodziennie można poprowadzić kampanię, której najpotężniejszym atutem jest prostota. Żadnych sztuczek, tylko czysty filmowy język – mówi Giordano Maestrelli, dyrektor Stink Films i reżyser poniższych filmów. – Zasiewamy w umyśle widza ziarno wątpliwości, które ma go skłonić do oceny i przewartościowania rzeczywistości.

Na kampanię, oprócz powyższych filmów, złożyły się postery, outdoor (digital) oraz działania w mediach społecznościowych. Filmy są emitowane w niemieckich kinach oraz na kanale YouTube RSF Germany.

txt: Dorota Chrobak

NGO outdoor prawa człowieka film Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie Niemcy social media dziennikarze obronność i bezpieczeństwo digital poster dziennikarstwo Wolność mediów Reporterzy bez granic wolność prasy prasa przejrzystość instytucji problem korupcji integrated wolność słowa


Nazwa kampanii:
The First Speech
Czas:
2024.4
Nadawca:
Reporters Without Borders Germany
Media:
integrated
Wykonawca:
Innocean Berlin • Stink Films





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek