logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Pierwsze godziny mają znaczenie
17.12.2013
Tematy: Kampanie, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Pierwsze godziny mają znaczenie



Pierwsze 4,5 godziny ma kluczowe znaczenie, gdy dochodzi do udaru mózgu. W Polsce średnio co 8 minut zdarza się przypadek tej choroby; co roku z tego powodu umiera 5 milionów ludzi.

8 października rozpoczęła się akcja informacyjna Fundacji Udaru Mózgu pod hasłem „LICZY SIĘ CZAS!”. Od godziny 10:00 do 14:30 na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie działał mobilny udarowy punkt edukacyjny. W kolejnych dniach pojawiła się także w innych miastach: 9 października minikino edukacyjne, materiały informacyjne i bezpłatne badania profilaktyczne oraz konsultacje lekarskie dostępne były przed Galerią Kazimierz w Krakowie, a 10 października na Placu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Za każdym razem akcja rozpoczynała się o 10:00 i trwała 4,5 godziny – czyli dokładnie tyle ile maksymalnie może upłynąć od wystąpienia pierwszych objawów udaru niedokrwiennego do rozpoczęcia terapii mogącej uratować życie chorego.

Celem akcji informacyjnej „LICZY SIĘ CZAS!” jest podnoszenie świadomości dotyczącej objawów udaru, konieczności szybkiej reakcji na ich wystąpienie oraz znaczenia wczesnego rozpoczęcia rehabilitacji poudarowej. W ramach akcji w dwunastu największych miastach Polski pojawiły się także billboardy promujące wiedzę dotyczącą udaru i uruchomiona zostanie strona www.liczysieczas.com. Organizatorem kampanii jest Fundacja Udaru Mózgu. Mobilny punkt udarowy realizowany jest z grantu edukacyjnego Boehringer Ingelheim.

Najczęściej występujące objawy udaru mózgu to: asymetria twarzy – niedowład lub porażenie mięśni po jednej stronie twarzy (np. opadanie kącika ust), niedowład lub porażenie połowicze kończyn górnych lub dolnych, zaburzenia mowy – mowa bełkotliwa, niezrozumiała, zaburzenia widzenia oraz utrata równowagi i zawroty głowy.

Fundacja Udaru Mózgu powstała w 2009 roku. Jej misją jest poprawa sytuacji chorych po udarze
oraz propagowanie zachowań zapobiegających chorobom naczyniowym mózgu. W tym celu Fundacja prowadzi działania o charakterze informacyjnym i edukacyjnym.



Nazwa kampanii:
Liczy się czas
Czas:
2013.10.8
Nadawca:
Fundacja Udaru Mózgu
Media:
Billboardy, citylighty, spot
Wykonawca:
Wpół do dziewiątej
Adresaci:
Osoby dorosłe





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek