Organizacja Association France Alzheimer, we współpracy z agencją Saatchi&Saatchi, zorganizowała we wrześniu 2007 roku kampanię „Les Souvenirs” (Wspomnienia) uwrażliwiającą na kwestię osób chorych na Alzheimera. Kampania została uhonorowana w 2008 roku nagrodą Prix de la Campagne Solidaire w kategorii 'Prasa’ przez stowarzyszenie Communication Sans Frontières Komunikacja Bez Granic), która co roku przyznaje nagrody najlepszym francuskim kampaniom społecznym. Jury argumentowało swój werdykt etycznym wymiarem kreacji, który nie stygmatyzuje osób chorych na Alzheimera oraz mocą wyrazu kreacji – zarówno prostej jak i poruszającej.
Celem działań była zmiana wizerunku osób chorych na Alzheimera, uwrażliwienie opinii publicznej i władz na tę chorobę oraz dostarczenie rodzinom chorych niezbędnych informacji. Na reklamach przedstawiono ramki ze zdjęciami, które albo są schowane za kratami albo zasłonięte żaluzjami. Hasło brzmi: „Plus d’un million de Français non plus accès à leurs souvenirs.” (Ponad milion Francuzów nie ma już dostępu do swojej pamięci).
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem