Organizatorzy kampanii Verstehen Sie Alzheimer? (Czy rozumiesz Alzheimera?) przytoczyli na stronie akcji taki dowcip: Kto ma lepiej? Chory na Parkinsona czy na Alzheimera? Oczywiście, że ten z Alzheimerem, bo lepiej zapomnieć zapłacić za piwo, niż wlać je sobie za spodnie. Śmieszne? Nie bardzo.
Całoroczna kampania realizowana przez agencję Lowe GGK (prezentowane kreacje pochodzą z 2006 roku) prowadzona jest przez Ruch Alzheimera w Monachium, a także przez tamtejszy Uniwersytet. Ma prowadzić do likwidacji strachu przed chorobą i chorymi oraz wzbudzić chęci pomocy im. Tematykę choroby organizacja przybliża mieszkańcom miasta poprzez inscenizacje teatralne, wystawy, odczyty, pokazy filmów, a także msze i wieczorki parafialne.
Kampania ma też wzmocnić czujność grup zawodowych, które na co dzień mają styczność z osobami cierpiącymi na chorobę Alzheimera: kierowców autobusów, policjantów, sprzedawców, pracowników banków, urzędników. Planowane jest włączenie tej kwestii do edukacji w szkołach podstawowych.
Hasła na reklamach to kolejno: „Pamięć odchodzi, a człowiek zostaje”, „Wspaniale wyspany, a co najlepsze: znowu obudzony!”, „Niestety zapomniałem, co reklamuje to ogłoszenie”, „Lubię wszystkie swoje zdjęcia. Wszystkie, które nie są zdjęciami Rentgena”, „Starość to naturalna kolej rzeczy. Radzenie sobie z jej konsekwencjami – już nie”.
K. Figurska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?