Na początku lipca w Bydgoszczy i Toruniu pojawiły się plakaty przygotowane przez Fundację Rusz i artystów z Galerii Rusz na temat uzależnienia Polaków od alkoholu. W ramach kampanii prace prezentowane są na billboardach (do końca sierpnia br.) oraz na słupach ogłoszeniowych (do 19 lipca).
Artyści tłumaczą: – W tegorocznej akcji na nowo podjęliśmy próbę przeanalizowania codziennego życia i obyczajów Polaków. W zeszłorocznej kampanii staraliśmy się znaleźć odpowiedź na pytanie „Czy żeby być prawdziwym Polakiem trzeba być pijakiem?”. W tym roku zaś analizujemy życie naszego społeczeństwa od początku do końca, czyli od kołyski aż po grób. (…) Nasz jednostkowy i zbiorowy żywot powszedni często bardziej przypomina ŻYWÓD, niż spełnione, wartościowe życie. W kulturze, obyczajach i zwyczajach naszego społeczeństwa alkohol jest nieustannie obecny – od narodzin aż do śmierci. Tradycja „topionych” w wódzie chrzcin, komunii, osiemnastek, wesel czy styp jest wszechobecna. Bez tych nawykowych zachowań nie wyobrażamy sobie naszego życia. Ale czy to jest najlepszy model kształtowania naszej egzystencji na początku XXI wieku?
Plakaty wyśmiewają autodestrukcyjne zwyczaje, które kształtują polskie życie jednostkowe i zbiorowe. Autorzy chcą wzbudzić refleksje nad mechanizmami społecznymi, które kształtują polską pijacką (jak twierdzą), zbiorową mentalność.
Kampania została przygotowana we współpracy z Pełnomocnikiem Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego do Spraw Rozwiązywania Problemów Uzależnień Grzegorzem Kasprzyckim. Kampania została dofinansowana przez Województwo Kujawsko-Pomorskie, ze środków Wojewódzkiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień.
Nazwa projektu:
Polaka żywód powszedni. Z wódką od kołyski aż po grób.
Zasięg (kraj/kraje):
Polska
Autor:
Fundacja Rusz
Data:
07/2010
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.07.2022
Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię re\Wisła
-
08.04.2022
„Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji
-
23.03.2022
#KręciNasRecykling – nowa akcja Oponeo.pl na rzecz środowiska naturalnego
-
15.02.2022
„Kochaj siebie. Dla zdrowia” – walentynkowa kampania społeczna
-
03.02.2022
Electrolux rusza z cyklem słuchowisk dla dzieci „Klimatyczne bajki”
-
07.01.2022
Pełnosprawni w miłości – kampania o tym, że wszyscy kochamy tak samo