logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  18.07.2010

Palcem na wódzie pisane



Na początku lipca w Bydgoszczy i Toruniu pojawiły się plakaty przygotowane przez Fundację Rusz i artystów z Galerii Rusz na temat uzależnienia Polaków od alkoholu. W ramach kampanii prace prezentowane są na billboardach (do końca sierpnia br.) oraz na słupach ogłoszeniowych (do 19 lipca).

Artyści tłumaczą: – W tegorocznej akcji na nowo podjęliśmy próbę przeanalizowania codziennego życia i obyczajów Polaków. W zeszłorocznej kampanii staraliśmy się znaleźć odpowiedź na pytanie „Czy żeby być prawdziwym Polakiem trzeba być pijakiem?”. W tym roku zaś analizujemy życie naszego społeczeństwa od początku do końca, czyli od kołyski aż po grób. (…) Nasz jednostkowy i zbiorowy żywot powszedni często bardziej przypomina ŻYWÓD, niż spełnione, wartościowe życie. W kulturze, obyczajach i zwyczajach naszego społeczeństwa alkohol jest nieustannie obecny – od narodzin aż do śmierci. Tradycja „topionych” w wódzie chrzcin, komunii, osiemnastek, wesel czy styp jest wszechobecna. Bez tych nawykowych zachowań nie wyobrażamy sobie naszego życia. Ale czy to jest najlepszy model kształtowania naszej egzystencji na początku XXI wieku?

Plakaty wyśmiewają autodestrukcyjne zwyczaje, które kształtują polskie życie jednostkowe i zbiorowe. Autorzy chcą wzbudzić refleksje nad mechanizmami społecznymi, które kształtują polską pijacką (jak twierdzą), zbiorową mentalność.

Kampania została przygotowana we współpracy z Pełnomocnikiem Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego do Spraw Rozwiązywania Problemów Uzależnień Grzegorzem Kasprzyckim. Kampania została dofinansowana przez Województwo Kujawsko-Pomorskie, ze środków Wojewódzkiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień.

Nazwa projektu:
Polaka żywód powszedni. Z wódką od kołyski aż po grób.

Zasięg (kraj/kraje):
Polska

Autor:
Fundacja Rusz

Data:
07/2010


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


  • 15.02.2023

    All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek