logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  15.06.2001

Paląca prawda



Największa w historii USA anty-nikotynowa kampania edukacyjna skierowana do młodzieży została zorganizowana przez koalicję amerykańskich organizacji społecznych Centers for Disease Control and Prevention, the Food and Drug Administration oraz the American Cancer Society dzięki finansowemu wsparciu American Legacy Foundation oraz samych firm tytoniowych, które przegrały procesy przed amerykańskimi sądami i zostały zobligowane do wydania ponad 13 miliardów dolarów w ciągu 25 lat na kampanie społeczne.

Kampania zatytułowana The Truth przez cały 2005 rok obecna była we wszystkich amerykańskich mediach. Wykorzystując takie formy dotarcia do odbiorcy jak uliczny happening, guerilla marketing czy marketing bezpośredni dotarła ze swoim komunikatem do znakomitej większości interesującej ją grupy docelowej.

Oto skuteczność kampanii:
– 21 milionów (75%) młodych ludzi w wieku od 12 do 17 roku życia zetknęło się w ciągu minionego roku z tą kampanią.
– 25 milionów (90%) w wieku od 12 do 17 zostało przekonanych do nie palenia.
– 24 miliony (85%) stwierdziło, że to kampania daje dobre powody by przestać palić.

Kampania nie straszy – nakłania do uodpornienia się na reklamowe sztuczki przemysłu tytoniowego. Podaje jedynie fakty, np. że z powodu palenia papierosów dziennie w Stanach Zjednoczonych umiera 1200 osób, że producenci papierosów wydają 34 miliony dolarów dziennie (12.5 biliona dolarów w ciągu roku) na promocje swoich produktów manipulując opinią publiczną. Podstawowym pomysłem na dotarcie do młodych ludzi jest przekonywanie ich, że koncerny tytoniowe robią z ludzi głupców, i zbuntowanie ich przeciwko firmom produkującym papierosy.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
The Truth
Czas:
2000.1.1 - 2002.12.31
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
Centers for Disease Control and Prevention, the Food and Drug Administration, the American Cancer Society
Media:
Outdoor, Happeningi
Adresaci:
Młodzież paląca papierosy





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek