logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  10.08.2005

Pal dalej



1 sierpnia rozpoczęła się kampania antynikotynowa zainicjowana wspólnie przez agencję TBWA i firmę AMS. Celem kampanii jest "sprowokowanie dyskusji społecznej wokół tematu palenia tytoniu". Reklamy wzorowane na ramki ostrzegawcze z opakowań na papierosy z hasłami „Nie gardź zasiłkiem pogrzebowym. Pal dalej”; „Pal, nie przejmuj się. I tak zostaniesz z nami duchem”; „Ryby nie mają płuc, a żyją. Spróbuj, czy ty też tak możesz. Pal dalej!”; ”Im szybciej zaczniesz palić, tym szybciej skończysz” ukazały się w największych miastach Polski – na billboardach, citylightach i backlightach oraz na autobusach.

– Notujemy, że pali 9 mln Polaków, w tym 40% dorosłych mężczyzn i 25% dorosłych kobiet. Każdego roku rodzi się także ok. 70 tys. dzieci, które przez pierwsze 9 miesięcy życia kąpią się w substancjach toksycznych dymu tytoniowego, poprzez palące w ciąży matki. Połowa z palących obecnie Polaków umrze przedwcześnie z powodu zawału serca, raka płuca, przewlekłej choroby płuc czy setek innych chorób pochodzących z inhalowania płuc dymem tytoniowym – ostrzegał prof. dr hab. med. Witold A. Zatoński z Centrum Onkologii w Warszawie.

—
Pod koniec sierpniowej edycji kampanii autorzy chwalili swoje działania:
– Mamy już wstępne wyniki, które pokazują, że ta kampania była ponadprzeciętnie widoczna. Blisko 50% respondentów z 1000-osobowej próby zadeklarowało, że widziało plakaty tej akcji – mówił Bartosz Barański, kierownik ds. Badań i Analiz w AMS.

Komentarz redakcji: Tu nasuwa się kilka refleksji:
1- Czy widoczność oznacza skuteczność? Niekoniecznie. Spostrzeżenie żebraka na ulicy nie zawsze skutkuje wręczeniem mu jałmużny.
2- Czy owe 50% respondentów to osoby palące? Niekoniecznie. Może zauważalność plakatów jest duża wśród niepalących, a mała wśród palących, którzy przekaz reklamowy wypierają.
3- Powyższe refleksje można odrzucić w siną dal przyjmując, zgodnie z deklarowanymi intencjami autorów, że celem kampanii było wzbudzenie dyskusji, innymi słowy wywołanie refleksji, podsunięcie kwestii do rozmyślań, zaproponowanie tematu do rozmów, zainicjowanie rozważań, itp.

Nietrudne to zadanie by wywołać dyskusję na temat palenia, ale już przekonać do rzucenia palenia – to sztuka.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Pal dalej
Czas:
2005.8.1 - 2005.9.15
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska
Nadawca:
TBWA, AMS
Media:
Billboardy
Wykonawca:
TBWA\TELESCOPE
Adresaci:
Osoby palące papierosy
Hasło kampani:
Nie gardź zasiłkiem pogrzebowym. Pal dalej; Pal, nie przejmuj się. I tak zostaniesz z nami duchem; Ryby nie mają płuc, a żyją. Spróbuj, czy ty też tak możesz. Pal dalej!; Im szybciej zaczniesz palić, tym szybciej skończysz





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek