W Ekwadorze, gdzie 95% budynków ogrodzonych jest kratami ze względu na wysoką przestępczość zorganizowano niezwykły happening. W mieście Guayaquil setki ludzi o jednej godzinie założyło więzienne koszulki w charakterystyczne biało-czarne pasy z hasłem: „Todos somos presos de la delicuencia” („Wszyscy jesteśmy więźniami przestępczości”). W ten sposób mieszkańcy chcieli pokazać, że we własnych domach czują się jak więźniowie, a ci, którzy powinni zostać ukarani, cieszą się pełną wolnością.
Inicjatorem głośnej medialnie akcji była fundacja Vicente Sarmiento Ledesma, której założycielem jest ojciec 24-letniego Vicente zamordowanego w 2010 roku. Mężczyzna napisał już wcześniej dramatyczny list do prezydenta Ekwadoru, w którym domagał się wyższych kar dla przestępców. Aby jednak doprowadzić do narodowego referendum w sprawie nowej ustawy, potrzebował 850.000 podpisów. Dzięki akcji "Jail" („Więzienie”), którą zorganizowała agencja Maruri Grey, fundacji udało się w rekordowym tempie zaledwie sześciu dni uzbierać ponad 700.000 podpisów.
Siłę t-shirtów, jako nośników reklamy, wykorzystuje też m.in. chińska kampania "The Moment When Ozone Disappears".
A.Pisarek
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
14.07.2022
Wojna nie robi sobie wakacji
-
13.07.2022
Fast fashion jest jak fast food