logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Osama nie zapiął pasów
28.05.2011
Tematy: Akcje

Osama nie zapiął pasów

Your browser does not support the video tag.


Twórcy kampanii społecznych prześcigają się w pomysłach spotów promujących zapinanie pasów bezpieczeństwa. Całkiem niespodziewanie do grona mistrzów reklamujących bezpieczną jazdę dołączyła holenderska agencja Comrad ze swoim spotem zatytuowanym „Osama’s grave water captured” (Odkryto wodny grób Osamy).

Osama Bin Laden, przywódca Al Kaidy, zginął 1 maja w Pakistanie z rąk amerykańskich komandosów. Jak podawały amerykańskie media, jego ciało zostało wrzucone do morza, aby nie stało się przedmiotem kultu zwolenników Al Kaidy.

Akcja spotu agencji Comrad rozgrywa się na pokładzie helikoptera wojskowego lecącego nad morskimi falami. Siedzi w nim dwóch, słusznej postury komandosów oraz szczupły Osama, związany i z workiem na głowie. Wydaje się, że żyje i jest właśnie transportowany do bazy wojskowej. W pewnym momencie, jeden z żołnierzy porusza się gwałtownie i związane ciało afgańskiego przywódcy spada do morza. – Za późno by go ratować. Trzeba się będzie jakoś wytłumaczyć – w ułamku sekundy dociera do komandosów.

Spot kończy charakterystyczny, żółty znak ostrzegawczy i hasło „Buckle up. It could safe your life” („Przypnij się. To może uratować Twoje życie”.)

– To tylko jeden z naszych nieco żartobliwych pomysłów na viral. Urodził się w poniedziałek rano, został zrealizowany we wtorek po południu – mówi Karlijn Paardekooper z Comrada.

„Osama’s grave water captured” cieszy się jednak ogromną popularnością w internecie. I chociaż, jak wynika z komentarzy internautów, obraża uczucia części odbiorców, całkiem przypadkiem może być jednym ze skuteczniejszych spotów przypominających o bezpieczeństwie w trakcie podróży.

Przypomnijmy, że jedną z najlepszych kampanii zrealizowanych na temat zapinania pasów bezpieczeństwa jest kampania Embrace Life.

 

Nazwa projektu:
Osama’s grave water captured

Zasięg (kraj/kraje):
Holandia

Autor:
Comrad

Data:
05/2011








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek