Twórcy kampanii społecznych prześcigają się w pomysłach spotów promujących zapinanie pasów bezpieczeństwa. Całkiem niespodziewanie do grona mistrzów reklamujących bezpieczną jazdę dołączyła holenderska agencja Comrad ze swoim spotem zatytuowanym „Osama’s grave water captured” (Odkryto wodny grób Osamy).
Osama Bin Laden, przywódca Al Kaidy, zginął 1 maja w Pakistanie z rąk amerykańskich komandosów. Jak podawały amerykańskie media, jego ciało zostało wrzucone do morza, aby nie stało się przedmiotem kultu zwolenników Al Kaidy.
Akcja spotu agencji Comrad rozgrywa się na pokładzie helikoptera wojskowego lecącego nad morskimi falami. Siedzi w nim dwóch, słusznej postury komandosów oraz szczupły Osama, związany i z workiem na głowie. Wydaje się, że żyje i jest właśnie transportowany do bazy wojskowej. W pewnym momencie, jeden z żołnierzy porusza się gwałtownie i związane ciało afgańskiego przywódcy spada do morza. – Za późno by go ratować. Trzeba się będzie jakoś wytłumaczyć – w ułamku sekundy dociera do komandosów.
Spot kończy charakterystyczny, żółty znak ostrzegawczy i hasło „Buckle up. It could safe your life” („Przypnij się. To może uratować Twoje życie”.)
– To tylko jeden z naszych nieco żartobliwych pomysłów na viral. Urodził się w poniedziałek rano, został zrealizowany we wtorek po południu – mówi Karlijn Paardekooper z Comrada.
„Osama’s grave water captured” cieszy się jednak ogromną popularnością w internecie. I chociaż, jak wynika z komentarzy internautów, obraża uczucia części odbiorców, całkiem przypadkiem może być jednym ze skuteczniejszych spotów przypominających o bezpieczeństwie w trakcie podróży.
Przypomnijmy, że jedną z najlepszych kampanii zrealizowanych na temat zapinania pasów bezpieczeństwa jest kampania Embrace Life.
Nazwa projektu:
Osama’s grave water captured
Zasięg (kraj/kraje):
Holandia
Autor:
Comrad
Data:
05/2011
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
29.08.2023
Plastik, wszędzie plastik
-
17.07.2023
Uwolnić Leopardy!
-
10.07.2023
„Autosobriety” – ruszył program szkoleniowy na temat bezpieczeństwa na drodze