logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Opuszczone dziecko na mrozie – jakie wzbudza reakcje?
03.01.2019
Tematy: Akcje, Kampanie, Rosja, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Inne, Wolontariat

Opuszczone dziecko na mrozie – jakie wzbudza reakcje?



Rosyjska organizacja charytatywna pomagająca osieroconym dzieciom przeprowadziła eksperyment społeczny zachęcają do niesienia pomocy. Projekt miał uczulić społeczność na potrzeby biednych dzieci, które nie potrafią mówić same za siebie, ani zadbać o swoje potrzeby. Zadając pytanie „Co się stanie kiedy zostawimy wózek z płaczącym dzieckiem w centrum dużego miasta przy temperaturze -25 stopni?” organizacja chciała sprawdzić reakcję ludzi, uczulić na problem obojętności oraz zachęcić ich do pomagania potrzebującym dzieciom.

Jak zachowują się przypadkowi przechodnie widząc opuszczone dziecko?

Ponad 5000 osób przeszło obok wózka, 9/10 przechodziło zupełnie obojętnie i średnio tylko jedna na 10 osób nie pozostawała obojętna. Ogólnie tylko 10% przechodniów zatrzymało się i opiekowało się ‘’dzieckiem’’. Każdy z nich otrzymał wiadomość: „Opuszczone dzieci nie mogą prosić o pomoc, ale to nie znaczy, że jej nie potrzebują” oraz zaproszenie do wsparcia działań organizacji – udział w aukcji charytatywnej. Dyrektorem kreatywnym projektu są Danil Golovanov, Nikita Harisov. W swoich działaniach podkreślili na jak dużą skale Rosjanie są obojętnia na potrzeby dzieci – apelując tym samym o przeciwstawne reakcje i zaangażowanie w zbiórkę funduszy dla dzieci.

W nietypowym eksperymencie społecznym pod hasłem „Bobasie, nie płacz” (Baby, don’t cry)  swój udział miała agencja reklamowa Red Pepperoni, która stworzyła i wypromowała do niego film. Materiał zyskał ogromny rozgłos w mediach społecznościowych i  udostępniono go na wielu portalach oraz wyświetlono w telewizji.

Celem organizacji było nie tylko zwiększenie świadomości Rosjan w kwestii dotyczącej osieroconych dzieci, potrzebujących pomocy. Eksperyment miał za zadanie również zaproszenie tych ochotników, którzy zdecydowali się pomóc ‘’pozostawionemu dziecku” do wspierania działań charytatywnych na rzecz osieroconych dzieci min. udział w wyprzedaży.

Organizacja znalazła nietypowy sposób na kontakt z grupą docelową za pomocą instrumentów nie wymagających budżetu reklamowego. Dzięki akcji udało się zebrać i przeznaczyć potrzebującym bardzo dużo rzeczy i z pomocą filmu nagłośnić problem na znacznie szerszą skalę niż samo miasto, w którym eksperyment był przeprowadzony.

Dyrektorem kreatywnym projektu są Danil Golovanov, Nikita Harisov, realizatorem działań agencja Red Pepper

eksperyment fundraising Red Pepper Rosja


Nazwa kampanii:
Abandoned baby crying - eksperyment społeczny, płaczące dziecko
Nadawca:
Red Pepper
Media:
internet
Wykonawca:
Red Pepper,
Adresaci:
przechodnie w Rosji, internauci
Hasło kampani:
Baby don't cry - eksperyment społeczny





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek