logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Opowieść o latach, których nie da się zapomnieć
13.04.2013
Tematy: Akcje

Opowieść o latach, których nie da się zapomnieć

Your browser does not support the video tag.


Wielowątkowa animacja rozbudowana pod względem wykorzystanych stylów i technik, balansująca na krawędzi nowoczesności i tradycyjnej szkoły. To nie jedyna cecha wyróżniająca spot. Dodatkową cechą charakterystyczną jest muzyka oraz narrator i recytowany tekst-poemat. Mówca jest zaangażowany w opowieść, sprawnie operuje głosem ściszając go i w odpowiednim momencie podnosząc, tak by zaakcentować wypowiadaną treść. Odbiorca ma wrażenie, że osoba mówiąca jest bezpośrednio uwikłana w poemat, bierze odpowiedzialność za każde wypowiedziane słowo, i co ważniejsze posiada świadomość wypowiadanej treści i tego, do kogo on jest adresowany.

Okres szkoły to zazwyczaj szereg śmiesznych i zabawnych chętnie historii opowiadanych w znanym gronie. Ale czy zawsze? Być może są tacy, dla których wspomnienie czasów szkolnych może wywoływać nieprzyjemny dreszcz, koszmar, z którego trudno się otrząsnąć. Rówieśnicy bywają bezlitośni i bywa że nie znają granic w zadawaniu bólu, a im bardziej boli, tym bardziej bywają okrutni. Przemoc w szkole jest coraz powszechniejszym zjawiskiem, a opinia publiczna mówi jedynie o najpoważniejszych jej ofiarach. Ofiary przemocy są skrzywdzone na całe życie, nosząc w sobie brzemię „cudownych lat”. Wciąż niewiele jednak mówi się o samym zjawisku, co może być publicznym przyzwoleniem na stosowanie swoistego terroru.

Kanadyjski poeta i pisarz Shane Koyczan przełamał milczenie i podniósł głos, by stanąć w obronie pokrzywdzonych, a przede wszystkim aby wyostrzyć czujność na możliwe zagrożenie, które potencjalnie jest wszędzie. Poemat i animację pt. „To this Day” (Po dziś dzień) można nazwać manifestem ofiar przemocy. Koyczan przedstawia w nim trzy postaci będące wzorem, w którym może odnaleźć się każdy kto doświadczył jakichkolwiek przejawów szykanowania czy dyskryminacji – głównie słownej – wynikającej z różnych powodów: przypadek lub niewinna historia albo cecha charakterystyczna w wyglądzie (znamię, nadwaga etc.). W sposób niezwykle obrazowy Koyczan oddaje stany emocjonalne i psychiczne blokady osoby pokrzywdzonej oraz brzemię z jakim każda z ofiar musi żyć. Do poematu została stworzona animacja, będąca prawdziwym majstersztykiem w tej dziedzinie (prezentuje różne formy, style a przy tym zachowuje prostotę i jasność przekazu) i która jest idealnie skomponowana z przekazem poety.

Shane Koyczan sam jest jednym z bohaterów poematu, dlatego też jego dzieło jest do bólu prawdziwe, autentyczne. Można powiedzieć, że „To this day” zostało również napisane ku pokrzepieniu serc, i dedykowany jest tym, którzy z problemem przemocy pozostają sami. Animacja odniosła nieoczekiwany sukces na youtube, ponieważ w bardzo krótkim czasie obejrzało go ponad 7 mln osób. I szybko po emisji artysta zaczął otrzymywać listy z podziękowaniem za akcję. A akcja trwa i przyłączyć się do niej może każdy kto ma jakikolwiek pomysł na walkę z przemocą. Projekt „To this Day” jest wyrazem solidarności i współczucia, a także krokiem, by stawić czoła temu trudnemu problemowi.

Więcej o akcji na stronie www.shanekoyczan.com.

Kornelia Machura

Nazwa projektu: To this Day (po dziś dzień)

Zasięg: Kanada

Autor: Shane Koyczan

Data: luty 2013








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek