Co zrobić z kimś lub czymś, czego nie można pokonać, ani się z tym zaprzyjaźnić? Najbardziej popularną strategią w takim momencie staje się postępowanie w myśl starego polskiego przysłowia – co z oczu to z serca. W psychologii zachowania takie zachowanie nazywane jest mechanizmem wyparcia; pomaga ono zapomnieć o tym, z czym nie można sobie poradzić. W swoich ostrych formach, jak np. w przypadku zespołu stresu pourazowego (PTSD), może doprowadzić nawet do częściowej amnezji. Ludzie wypierają z pamięci to, co jest dla nich zbyt trudne, ignorują to co ich przeraża, przerasta lub zasmuca, to wobec czego są bezradni.
W ten właśnie sposób świat stara się poradzić sobie z AIDS. Problem HIV spowszedniał, podobnie jak głód w Afryce stał się wypełniaczem czasu antenowego. Kanadyjska organizacja Onelife chce wylać kubeł zimnej wody na wszystkich tych, którzy są pewni, że AIDS to problem afrykańskiej biedoty, brazylijskich faweli, czy rozpustnych homoseksualistów. „For all those who don’t see the danger. HIV is still here. Take action” („Do wszystkich tych, którzy nie widzą zagrożenia. HIV wciąż tu jest. Podejmij działanie”) – brzmi hasło kampanii "Take action". W spocie reklamowym pokazani są kobiety i mężczyźni w różnym wieku, którzy w swoim zwykłym środowisku są nagle zmuszeni do stawienia czoła fizycznej przemocy ze strony niewidzialnego wroga.
Do realizacji swojej kampanii Onelife zaprosiło agencję BleuBlancRouge, z którą współpracowało już wcześniej, tworząc swoje poprzednie projekty. Efekt tej współpracy można oglądać w internecie i kanadyjskiej telewizji.
A. Dudkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka
-
07.04.2025
Kogo widzisz? Zobacz osobę