„Obietnica Yulii” – najnowsza kampania Fundacji PCPM
Od początku wojny do Polski trafiły miliony uchodźców. Polskie społeczeństwo wykazało niezwykłą solidarność i otwartość, przyjmując przyjeżdżających pod własny dach, zapewniając im schronienie i poczucie bezpieczeństwa. W ostatnim czasie jednak zaczęło pojawiać się coraz więcej głosów obojętności wobec uciekających przed wojną.
Agencja Grey Group Poland oraz Fundacja PCPM stworzyły kampanię, która ma na celu pokazać, że wojna za wschodnią granicą wciąż trwa, na miasta spadają rakiety, a miliony Ukraińców z dnia na dzień tracą swoje domy i rozstają się z bliskimi.
Kampania pokazuje sytuację w Ukrainie z perspektywy kilkuletniej Yulii, która mimo młodego wieku, doświadczyła już wiele. Po wybuchu wojny dziewczynka musiała opuścić swój dom, rozstać się z tatą i wyjechać do Polski. Yulia zaczęła chodzić do szkoły, coraz lepiej mówić po polsku, a nawet zaprzyjaźniła się z rówieśnikami. Niemniej jednak jej życie wciąż jest pełne tęsknoty i strachu o tatę. Właśnie zaczął się 9 miesiąc wojny. Yulia podczas przejmującej rozmowy z tatą obiecuje mu, że będzie starać się uczyć, rozwijać i cieszyć się dalej swoim życiem. W tym momencie rozmowa zostaje nagle przerwana.
Kampania przypomina, jak trudne czasy przeżywają dziś miliony uchodźców i jak bardzo potrzebują pomocy. Jak na przykład Yulia, która aby spełnić swoją obietnicę, potrzebuje naszego wsparcia. – mówi Maciej Krawczyk, Head of Experience w agencji Grey.
Taką niezbędną pomoc codziennie niesie uchodźcom Fundacja Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej. Dzięki zbiórce zorganizowanej tuż po wybuchu wojny pcpm.org.pl/ukraina, Fundacja nieustannie wspiera ukraińskie dzieci i ich rodziny. Organizacja prowadzi m.in. program zatrudniania w polskich szkołach pedagogów z Ukrainy. Dzięki temu dostają oni tak ważną dla nich dzisiaj pracę, a dzieci jak Yulia otrzymują ogromne wsparcie w edukacji i socjalizacji. Od miesięcy program zapewnia zatrudnienie dla ukraińskich tłumaczy, psychologów i logopedów. Fundacja wspiera także osoby z niepełnosprawnością i ich rodziny, osoby starsze i samotne. Dodatkowo w Centrum Edukacji i Kreatywności została stworzona specjalna przestrzeń dla kobiet, które musiały całkowicie zmienić swoje życie, wyjechać i zacząć samotnie zajmować się wychowaniem dzieci w obcym dla nich kraju. Od pierwszego dnia wojny, Fundacja dostarcza Ukrainie pomoc humanitarna – czyli leki, żywność, produkty higieniczne. Teraz, gdy zbliża się zima, a potrzeb jest coraz więcej Fundacja zaczyna jeszcze intensywniej działać w samej Ukrainie.
Na przykładzie tej krótkiej opowieści o Yulii, chcemy przypomnieć, że każdego dnia pada wiele podobnych obietnic, dziesiątki tysięcy dzieci i ich rodzin potrzebują wsparcia, a wraz z zimą i kolejnymi atakami tych potrzeb przybywa – komentuje Wojtek Wilk, Prezes Fundacji PCPM. – Dlatego warto pamiętać, że każdy z nas może pomóc i że liczy się każda wpłata.
Za ideę kreatywną i realizację kampanii odpowiada agencja Grey Group Poland. Spot został wyprodukowany przez studio Film Produkcja. Reżyserem filmu z udziałem małej Yulii jest Tomasz Knittel, operatorem Mateusz Dziekoński, autorem zdjęć na potrzeby kampanii – Karol Grygoruk.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów