Kupowanie lokalnie, czyli za pośrednictwem jak najkrótszych łańcuchów dostaw, to jeden z filarów zrównoważonej gospodarki. Czemu więc nadal nie jest to powszechnie przyjętą praktyką? Odpowiedzi na to pytanie są rozmaite. Konsumenci twierdzą, że kupowanie u lokalnych producentów bądź w lokalnych sklepach często jest skomplikowane, zaś lokalnie wytwarzane towary zbyt drogie lub niedostępne.
Jednym z narzędzi mającym na celu walkę z powyższymi uprzedzeniami jest funkcjonująca na terenie Belgii aplikacja jecuisinelocal.be. Zostały w niej zgromadzone szczegółowe, sprzężone z geolokacją informacje na temat około 1200 tamtejszych producentów: każdy punkt został zlokalizowany geograficznie na mapie, dzięki czemu poszukiwane produkty można znaleźć dosłownie „o rzut beretem” od domu. Twórcy kampanii promocyjnej, mającej na celu podkreślenie praktycznego charakteru aplikacji, nawiązali w niej do funkcji Google Street View. Za pomocą panoramicznych ujęć bohatera idącego z domu do sklepu zakomunikowano odbiorcom, że lokalne produkty są dostępne na wyciągnięcie ręki. Tylko często po prostu o tym nie wiemy.
Na kampanię złożyły się spot telewizyjny (powyżej), reklama radiowa oraz billboardy, podkreślające zalety kupowania lokalnie i zwalczające błędne przekonania na ten temat. Nowe wizualizacje, prezentujące produkty z danego sezonu, będą prezentowane przez cały rok.
Więcej na temat inicjatywy można się dowiedzieć na: https://www.jecuisinelocal.be/
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.03.2025
Urodziny
-
17.03.2025
I była też broń…
-
17.03.2025
Dokument „Przechwycone” na ekranach polskich kin
-
16.03.2025
Czy spłacamy swoje długi?
-
14.03.2025
Jak śpią Polacy?
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom