logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  06.05.2012

O prawach człowieka na Bliskim Wschodzie



O prawach człowieka rozmawia się, wbrew obiegowej opinii, także na Bliskim Wschodzie. W ostatnich miesiącach potwierdziło to dziesięcioro studentów i studentek czwartego roku Wydziału Komunikacji Wizualnej ze Szkoły Architektury, Sztuki i Projektowania na American University of Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Dzięki ich zaangażowaniu i kreatywności powstało 30 plakatów, podzielonych na 10 serii, z których każda nawiązuje do wybranego artykułu Międzynarodowej Deklaracji Praw Człowieka. 

Praca przedstawiająca pantofelek, opatrzona hasłem „If the shoe fits make it your fairytale” (Jeżeli bucik pasuje, stwórz własną bajkę) nawiązuje do Artykułu nr 16, który mówi o prawie do małżeństwa.

Plakaty z pracującymi dziećmi i hasłem „Working hours that outnumber their age” (Godziny pracy, które przekraczają ich wiek) to ilustracja Artykułu nr 23 o prawie do pracy we właściwych warunkach. Aż sześć kreacji poświęcono Artykułowi nr 26 (prawo do edukacji), ich kluczowy element stanowią hasła: „ Education is not a choice” (Edukacja to nie wybór), „You deserve to be a critical thinker” (Zasługujesz by na to myśleć krytycznie), „Do you pay to breathe? Then you should not have to pay for education” (Czy płacisz za to, że oddychasz? Nie powinieneś zatem płacić za naukę), „If you can read this, why can’t others?” (Jeżeli Ty to możesz przeczytać, dlaczego nie mogą inni?), “If you can read this, teach others” (Jeżeli Ty to możesz przeczytać, naucz innych), “Some see letters, some see shapes” (Niektórzy widzą litery, inni widzą kształty).

Całą serię plakatów można obejrzeć tutaj.

Plakaty zrealizowano m.in. we współpracy z holenderską organizacją LOESJE założoną w listopadzie 1983 roku przez grupę przyjaciół. Jej celem jest pobudzanie odbiorców do refleksji i twórczego myślenia, uświadamianie im, jak mogą wpływać na swoje najbliższe otoczenie. Kolejne serie plakatów przygotowanych w ramach opisanej wyżej akcji publikowano począwszy od 28 lutego, co tydzień, na facebookowej stronie LOESJE International.
Natalia Ożegalska

 

Nazwa projektu:
Human Rights Posters by AUS students

Zasięg:
Zjednoczone Emiraty Arabskie

Autorzy:
Afra Bin Dhaher, Deema Al Mujadidi, Arwa Ramadan, Ghaya Bin Mesmar, Laila Kifayeh, Mansour Bakheet, Nour Abu Hayeh, Omar Mohamed, Rand Almaeeni i Tayma Bittard

Data:
02-04.2012


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 18.09.2023

    Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 29.08.2023

    Plastik, wszędzie plastik


  • 17.07.2023

    Uwolnić Leopardy!


  • 10.07.2023

    „Autosobriety” – ruszył program szkoleniowy na temat bezpieczeństwa na drodze


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek