„Żeby się wyłączyć piję wieczorem kieliszek wina”, „Picie wody mineralnej jest nudne”. To najczęstsze usprawiedliwienia dla picia alkoholu zarówno wśród młodych, jak i starszych ludzi. Czerwone wino do obiadu czy „jedno piwko” podczas letniego wieczoru to też oznaka wyższego standardu życia, do którego aspirują. Alkohol wreszcie wydaje się panaceum na stres i gniew.
Celem niemieckiej kampanii z 2000 roku Alkohol – Verantwortung setzt die Grenze (Alkohol – Odpowiedzialność stawia granicę) było podwyższenie krytycznej świadomości o ilości spożywanego przez siebie alkoholu. „Ponad 10 mln ludzi w Niemczech spożywa nadmierne ilości alkoholu, a 1,7mln to ludzie już uzależnieni. Te liczby pokazują, że pije się za dużo i zbyt regularnie. Musimy ukształtować umiejętność odpowiedzialnego stosunku do picia alkoholu” – mówiła podczas inauguracji kampanii Sabine Bätzing –pełnomocnik rządu ds. uzależnień.
Szczególnie ważny był nacisk na zachowanie trzeźwości podczas prowadzenia samochodu oraz w miejscu pracy, a także całkowitej abstynencji w czasie ciąży – badania wskazywały, że mimo zagrożeń te trzy sytuacje nie powstrzymują młodych ludzi od spożywania alkoholu.
Kampania w początkowej fazie kierowana była do rodziców, którzy mieli najpierw sami zredukować ilość wypijanego alkoholu, a później egzekwować to od swoich dzieci.
K. Figurska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?