logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Nowa laska, nowa bryka
31.07.1999
Tematy: Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Nowa laska, nowa bryka



Kampania „Młodzi kierowcy” pokazująca nowości w życiu kierowcy po wypadku (nowa laska, nowa bryka i nowe drinki) prowadzona była latem 1999 roku. Poprzedziły ją badania jakościowe mające na celu ustalenie, do jakich wartości należy się odwoływać by dotrzeć do młodych ludzi, którzy są głównymi uczestnikami wypadków drogowych.

Statystyki policyjne wskazywały wówczas, że 1/3 uczestników wypadków drogowych to osoby poniżej 25 roku życia. Badania dowiodły, że młodzi ludzie najbardziej obawiają się trwałego kalectwa, a nie śmierci. Trwałe kalectwo jest postrzegane jako kres rozrywkowego stylu życia cenionego przez tę grupę.

Uzyskane wyniki pozwoliły na odpowiednie dobranie zarówno języka, jak i rekwizytów użytych w projekcie plakatów kampanii, którymi były: wózek inwalidzki z napisem („Twoja nowa bryka po wypadku”), kroplówka ("Twoje nowe drinki") oraz kula inwalidzka ("Twoja nowa laska”). Plakaty można było oglądać na cityboardach w największych miastach Polski.

Badania prowadzone po zakończeniu działań medialnych – pod kątem skuteczności kampanii – wykazały, że 1/3 Polaków widziała co najmniej jeden z plakatów. Wśród kierowców do 25 roku życia o 20% wzrosła częstość postrzegania młodych ludzi jako winowajców wypadku. Większość osób badanych oceniła kampanię jako potrzebną, poruszającą ważne tematy oraz przekonywującą.

Kampania „Młodzi kierowcy" zdobyła również liczne nagrody i wyróżnienia min. na festiwalach Moto Star ’99, Złote Orły ’99, Ad Age The Best Awards 1999, Kreatura 1999/2000, Crackfilm 2000.
M. Pietrzak



Nazwa kampanii:
Młodzi kierowcy
Czas:
1999.7.29 - 1999.8.31
Nadawca:
Cityboard Media
Media:
Billboardy, prasa
Wykonawca:
Cityboard Media
Adresaci:
Kierowcy, młodzi mężczyźni w wieku 21-25 lat
Hasło kampani:
Twoja nowa bryka po wypadku;





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek