logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  13.04.2015

Noc, która wszystko zmieniła

Your browser does not support the video tag.


Sala operacyjna. W tle słychać spokojną, relaksacyjną muzykę. Kamera wolno przesuwa się wokół mocno oświetlonego stołu zabiegowego na środku pomieszczenia. Z pojawiających się na ekranie informacji można się dowiedzieć, że stało się ono niemym świadkiem tragedii chłopaka o imieniu Gabriel.

Jednak zanim do niej doszło, był on typowym 16 – latkiem, który – jak oglądający dowiadują się z kolejno pojawiających się napisów – lubił słuchać muzyki, jeździć na rowerze, tańczyć. Ojciec chciał, by został lekarzem, matka – by po prostu był szczęśliwy. Gabriel miał też dwójkę młodszego rodzeństwa, które go podziwiało.

Wszystko to niestety dziś już nie ma większego znaczenia. Ostatniej nocy, gdy chłopak wracał do domu, uderzył w niego samochód kierowany przez pijanego kierowcę. Niestety wypadek okazał się śmiertelny, a jego sprawca na tyle pijany, by nie pamiętać całego zdarzenia.

Całość przekazu dopełnia dobitne hasło pojawiające się na końcu spotu: „If you drink, then drive, you’re a bloody idiot” („Jeśli pijesz, a potem jedziesz, jesteś skończonym idiotą”).

Autorem spotu zatytułowanego „Don’t drink and drive” („Nie prowadź po alkoholu”), jest Pablo Olmos Arrayales, który przy jego tworzeniu inspirował się spotami australijskiej agendy rządowej TAC (Transport Accident Commission), zajmującej się promocją bezpieczeństwa na drogach oraz pomocą ofiarom wypadków komunikacyjnych.

Maciej Zubel

 

Nazwa projektu: Don’t drink and drive

Autor: Pablo Olmos Arrayales

Zasięg: Hiszpania

Data: 3/2015


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 18.09.2023

    Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 29.08.2023

    Plastik, wszędzie plastik


  • 17.07.2023

    Uwolnić Leopardy!


  • 10.07.2023

    „Autosobriety” – ruszył program szkoleniowy na temat bezpieczeństwa na drodze


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek