logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Noc, która wszystko zmieniła
13.04.2015
Tematy: Akcje

Noc, która wszystko zmieniła

Your browser does not support the video tag.


Sala operacyjna. W tle słychać spokojną, relaksacyjną muzykę. Kamera wolno przesuwa się wokół mocno oświetlonego stołu zabiegowego na środku pomieszczenia. Z pojawiających się na ekranie informacji można się dowiedzieć, że stało się ono niemym świadkiem tragedii chłopaka o imieniu Gabriel.

Jednak zanim do niej doszło, był on typowym 16 – latkiem, który – jak oglądający dowiadują się z kolejno pojawiających się napisów – lubił słuchać muzyki, jeździć na rowerze, tańczyć. Ojciec chciał, by został lekarzem, matka – by po prostu był szczęśliwy. Gabriel miał też dwójkę młodszego rodzeństwa, które go podziwiało.

Wszystko to niestety dziś już nie ma większego znaczenia. Ostatniej nocy, gdy chłopak wracał do domu, uderzył w niego samochód kierowany przez pijanego kierowcę. Niestety wypadek okazał się śmiertelny, a jego sprawca na tyle pijany, by nie pamiętać całego zdarzenia.

Całość przekazu dopełnia dobitne hasło pojawiające się na końcu spotu: „If you drink, then drive, you’re a bloody idiot” („Jeśli pijesz, a potem jedziesz, jesteś skończonym idiotą”).

Autorem spotu zatytułowanego „Don’t drink and drive” („Nie prowadź po alkoholu”), jest Pablo Olmos Arrayales, który przy jego tworzeniu inspirował się spotami australijskiej agendy rządowej TAC (Transport Accident Commission), zajmującej się promocją bezpieczeństwa na drogach oraz pomocą ofiarom wypadków komunikacyjnych.

Maciej Zubel

 

Nazwa projektu: Don’t drink and drive

Autor: Pablo Olmos Arrayales

Zasięg: Hiszpania

Data: 3/2015








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 04.10.2025Kreacje / printy

    Miód z pól minowych

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek