logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Niewłaściwa kolejność
10.11.2016
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Niewłaściwa kolejność



Łóżko szpitalne, a na nim dwie dłonie w uścisku – osby młodej i starszej. Moment, gdy przez głowę przelatuje całe życie, wspólne chwile, doświadczenia, momenty radości… A potem dłonie się rozłączają, ojciec się odsuwa,  patrzy na swojego syna, który zmarł.

„Too many sons die before their fathers” („Zbyt wielu synów umiera przed swoimi ojcami”) to hasło kampanii Fundacji Movember organizującej promującej badania wśród mężczyzn, rozmowy o zdrowiu oraz wczesne wykrycie chorób, przede wszystkim raka jąder i prostaty, co zwiększa szanse skuteczności leczenia. Spot przygotowany został przez agencję Jung von Matt na zlecenie Movember Foundation.

W spocie nie został wykorzystany charakterystyczny element kampanii Movember, czyli odwołanie się do zapuszczania wąsów. Wideo koncentruje się na przekazie emocjonalnym. Ujęcia uściśniętych dłoni na łóżku, przeplatają się z ujęciami wspomnień z minionych lat, wspólnych chwil syna i ojca, jednakże wszystkie również ukazują dłonie. W ten sposób ukazana jest więź tworząca się między osobami, ciepłe uczucie oraz delikatność. Uczucie to przerwane jest gdy dłonie się rozłączają. Ostatnie ujęcie to dojrzały mężczyzna pozostawiony i patrzący na swojego syna, który zmarł – jest to doświadczenie i widok, które nie powinny być udziałem rodziców.

Kampania Movember odbywa się każdego roku w wielu krajach na całym świecie. Zachęca ona mężczyzn do zainteresowania się swoim zdrowiem, zadbaniem o nie oraz przeprowadzenie badań okresowych. Celem twórców jest przełamanie tabu rozmawiania na temat raka jąder i prostaty, a także wzrostu świadomości, że regularne badania i wczesne wykrycie choroby zwiększają szansę na jej wyleczenie. Na znak popierania akcji w listoapdzie mężczyźni zapuszczają wąsy, które mają prowokować do dyskusji.

Joanna Grams

 








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 28.05.2025slider

    Co czwarty senior rezygnuje z jedzenia z powodów finansowych

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek