Łóżko szpitalne, a na nim dwie dłonie w uścisku – osby młodej i starszej. Moment, gdy przez głowę przelatuje całe życie, wspólne chwile, doświadczenia, momenty radości… A potem dłonie się rozłączają, ojciec się odsuwa, patrzy na swojego syna, który zmarł.
„Too many sons die before their fathers” („Zbyt wielu synów umiera przed swoimi ojcami”) to hasło kampanii Fundacji Movember organizującej promującej badania wśród mężczyzn, rozmowy o zdrowiu oraz wczesne wykrycie chorób, przede wszystkim raka jąder i prostaty, co zwiększa szanse skuteczności leczenia. Spot przygotowany został przez agencję Jung von Matt na zlecenie Movember Foundation.
W spocie nie został wykorzystany charakterystyczny element kampanii Movember, czyli odwołanie się do zapuszczania wąsów. Wideo koncentruje się na przekazie emocjonalnym. Ujęcia uściśniętych dłoni na łóżku, przeplatają się z ujęciami wspomnień z minionych lat, wspólnych chwil syna i ojca, jednakże wszystkie również ukazują dłonie. W ten sposób ukazana jest więź tworząca się między osobami, ciepłe uczucie oraz delikatność. Uczucie to przerwane jest gdy dłonie się rozłączają. Ostatnie ujęcie to dojrzały mężczyzna pozostawiony i patrzący na swojego syna, który zmarł – jest to doświadczenie i widok, które nie powinny być udziałem rodziców.
Kampania Movember odbywa się każdego roku w wielu krajach na całym świecie. Zachęca ona mężczyzn do zainteresowania się swoim zdrowiem, zadbaniem o nie oraz przeprowadzenie badań okresowych. Celem twórców jest przełamanie tabu rozmawiania na temat raka jąder i prostaty, a także wzrostu świadomości, że regularne badania i wczesne wykrycie choroby zwiększają szansę na jej wyleczenie. Na znak popierania akcji w listoapdzie mężczyźni zapuszczają wąsy, które mają prowokować do dyskusji.
Joanna Grams
zobacz także
-
06.07.2025slider
Młodzi ludzie najbardziej samotni
-
30.06.2025Wydarzenia
Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat
-
21.06.2025Wydarzenia
Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
28.05.2025slider
Co czwarty senior rezygnuje z jedzenia z powodów finansowych