logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Niewidzialna bezdomność
10.07.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Wielka Brytania

Niewidzialna bezdomność



Bezdomność to problem społeczny, którego skala jest niezwykle trudna do oszacowania. Dotyczy to również krajów rozwiniętych, na przykład Wielkiej Brytanii.

Śpiący na ulicach – na kartonach czy innych prowizorycznych posłaniach – ludzie, stanowią na ogół jedynie wierzchołek góry lodowej. Dla przykładu: według oficjalnych danych rządowych pewnej nocy w 2022 roku w Birmingham pod gołym niebem spało 39 osób. Pozornie niewiele. Tyle że w tym samym mieście, w tym samym czasie w kryzysie bezdomności znajdowało się około 15 tysięcy obywateli: pojedyncze osoby ale również całe rodziny mieszkające w hostelach, hotelach robotniczych i innych formach tymczasowego zakwaterowania. Oprócz nich istnieje jeszcze trudna do określenia liczebnie grupa, znajdująca się całkowicie „poza radarem” władz lokalnych, czy organizacji pomocowych. To osoby, które nie mają prawa do zamieszkania (np. ze względu na nieuregulowany status imigracyjny), pracują „na czarno” lub po prostu prześlizgnęły się przez instytucjonalną sieć. Stanowią „armię niewidzialnych”, która waletuje na kanapach u znajomych, śpi w samochodach, anektuje pustostany i żyje z dnia na dzień w nierzadko bardzo niebezpiecznych warunkach.

Celem zwiększającej świadomość kampanii „Hidden Homelessness” jest zwrócenie uwagi właśnie na powyższy, bardzo mroczny zakątek problemu bezdomności. Dotknięte kryzysem osoby zostały tutaj zintegrowane z otoczeniem, dosłownie wtapiając się w tło. Niemniej fakt, że trudno je dostrzec, nie oznacza że jest to niemożliwe.

txt: Dorota Chrobak

outdoor Wielka Brytania print


Nazwa kampanii:
Hidden Homelessness
Czas:
2024.4
Nadawca:
SIFA Fireside
Media:
print, outdoor
Wykonawca:
One Black Bear, United Kingdom





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek