Zamiana ról: ludzi pełnosprawnych postawiono w sytuacji, w której wymagali pomocy ze strony osób uważanych przez nich za potrzebujących wsparcia. Na kilka dni przed Światowym Dniem Osób Niepełnosprawnych w hinduskiej restauracji przeprowadzono kampanię, której celem było przełamanie stereotypów w myśleniu o niewidomych. Klientom jednej z bombajskich restauracji podano menu napisane w języku Braille’a. Zdziwienie gości było tym większe, gdy podchodzili do nich niewidomi kelnerzy, pytając "Czy mogę Pani /Panu pomóc?". W dołączonym do menu bileciku goście mogli przeczytać m.in. „Nie ma różnicy. Tak jak my nie możemy przeczytać waszego pisma, wy nie możecie przeczytać naszego. Czy to jest niepełnosprawność?” Takie działanie miało uzmysłowić klientom, że nie ma czegoś takiego jak niepełnosprawność, istnieje za to zjawisko braku odpowiednich możliwości, pozwalających niektórym normalnie funkcjonować.
Akcja, której celem było pokazanie, że można z niewidomymi współpracować, a nie tylko im współczuć, zakończyła się sukcesem: ponad 520 nowych członków w NAB i oferty pracy dla niewidomych to te namacalne wyniki przeprowadzonego ambientu. Niematerialne profity to poczucie równości oraz wzrost morale osób niewidomych, które okazały się niezbędne osobom pełnosprawnym.
Ambasadorem kampanii został hollywoodzki aktor, Suniel Shetty.
Celem działającego już przeszło 60 lat National Association for the Blind jest stworzenie takich warunków dla wszystkich niewidomych osób, mieszkających w Indiach, aby mogły one żyć pełnią życia oraz się rozwijać.
K. Truszkowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
27.04.2022
Na Disney Channel rusza pasmo w polskim języku migowym (PJM)