Wśród obradujących w Jałcie trzech słynnych przywódców jeden był niepełnosprawny. Fakt ten stał się inspiracją i motywem przewodnim kampanii Conseil National Handicap – francuskiej organizacji walczącej o równe prawa osób niepełnosprawnych, w tym i wyborcze. Akcja reklamowa prowadzona była w marcu 2008 r., przed wyborami do Rad Miejskich i miała na celu umożliwienie osobom niepełnosprawnym znalezienie się na listach wyborczych.
Organizacja ma za zadanie zmianę wizerunku osób niepełnosprawnych, ułatwienie im dostępu do szkolnictwa, życia społecznego i pracy. Prezydent stowarzyszenia Monique Pelletier wystosowała list otwarty do głównych partii politycznych, domagając się dopuszczenia osób niepełnosprawnych do aktywnego udziału w polityce.
W ramach kampanii powstały 2 wersje plakatów oraz spot telewizyjny i radiowy, w których, poprzez nawiązanie do światowej historii, pokazuje się, że osoby niepełnosprawne fizycznie mogą zajmować się polityką. W jednej z wersji, kreacja nawiązuje do dokonań Franklina D. Roosvelta, który, choć niepełnosprawny, czterokrotnie wygrywał wybory prezydenckie i wyprowadził swój kraj z kryzysu.
Hasło kampanii przekonuje, że „Historia dowodzi, że osoby niepełnosprawne mogą zajmować się polityką. Otwórzmy dla nich listy wyborcze do Rad Miejskich”.
M. Kryńska
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz


