logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Niepełna polityka
06.03.2008
Tematy: Kampanie, Francja, Równouprawnienie i tolerancja

Niepełna polityka



Wśród obradujących w Jałcie trzech słynnych przywódców jeden był niepełnosprawny. Fakt ten stał się inspiracją i motywem przewodnim kampanii Conseil National Handicap – francuskiej organizacji walczącej o równe prawa osób niepełnosprawnych, w tym i wyborcze. Akcja reklamowa prowadzona była w marcu 2008 r., przed wyborami do Rad Miejskich i miała na celu umożliwienie osobom niepełnosprawnym znalezienie się na listach wyborczych.

Organizacja ma za zadanie zmianę wizerunku osób niepełnosprawnych, ułatwienie im dostępu do szkolnictwa, życia społecznego i pracy. Prezydent stowarzyszenia Monique Pelletier wystosowała list otwarty do głównych partii politycznych, domagając się dopuszczenia osób niepełnosprawnych do aktywnego udziału w polityce.

W ramach kampanii powstały 2 wersje plakatów oraz spot telewizyjny i radiowy, w których, poprzez nawiązanie do światowej historii, pokazuje się, że osoby niepełnosprawne fizycznie mogą zajmować się polityką. W jednej z wersji, kreacja nawiązuje do dokonań Franklina D. Roosvelta, który, choć niepełnosprawny, czterokrotnie wygrywał wybory prezydenckie i wyprowadził swój kraj z kryzysu.

Hasło kampanii przekonuje, że „Historia dowodzi, że osoby niepełnosprawne mogą zajmować się polityką. Otwórzmy dla nich listy wyborcze do Rad Miejskich”.
M. Kryńska



Czas:
2008.3.1 - 2008.3.31
Nadawca:
Conseil National Handicap
Media:
Plakaty, prasa, radio, telewizja
Wykonawca:
Young & Rubicam Paris
Adresaci:
Politycy
Hasło kampani:
L’Histoire a prouvé que les personnes handicapées peuvent faire de la politique. Ouvrons-leurs les listes électorales pour les Municipales. (Historia dowodzi, że osoby niepełnosprawne mogą zajmować się polityką. Otwórzmy dla nich listy wyborcze do Rady Miejskiej)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek