logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Niedźwiadek Szczepan promuje wiedzę
30.01.2018
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Niedźwiadek Szczepan promuje wiedzę



Laureat Nagrody Nobla – Albert Camus –  powiedział, że przyczyną zła niemal zawsze jest niewiedza. Przeciwstawiając się konsekwencjom braku informacji, realizatorzy akcji „Zaszczep się wiedzą” zapraszają na platformę edukacyjną dotyczącą szczepień i udostępnionej tam bajki „Przygody Dzielnego Niedźwiadka Szczepana”.

Zaszczep się wiedzą jest przewodnikiem po wiarygodnych źródłach informacji na temat szczepień. Celem kampanii jest informowanie o szczepieniach ochronnych w oparciu o najnowszą wiedzę medyczną. „Odsyłamy do miarodajnych źródeł informacji na temat szczepień, certyfikowanych przez Ministerstwo Zdrowia oraz do autorytetów medycznych – omawiających wyniki badań, nie własne opinie – potwierdzają organizatorzy akcji, Infarma – Informujemy, gdzie zaszczepić się wiedzą przeciwko epidemii niewiedzy, ale też jej współczesnej, zmutowanej odmianie: „wiedzy” pozornej, kreowanej anonimowo w przestrzeni internetu, podrabianej tak samo, jak podrabia się inne produkty, aby były tanie, przystępne i do złudzenia przypominały prawdziwe. W wypadku zdrowia to bardzo niebezpieczne”.

W ramach kampanii „Zaszczep się wiedzą” powstała bajka „Przygody Dzielnego  Niedźwiadka Szczepana”. Autorką książki jest znana dziennikarka Izabela Filc-Redlińska, a jej celem przekazywanie wiarygodnych, przystępnych informacji na temat szczepień. Tylko w ten sposób można walczyć ze szkodliwymi mitami. Dzięki bajce o Niedźwiadku Szczepanie już najmłodsi mogą zrozumieć, jak działają szczepienia oraz dlaczego są tak ważne dla każdego z nas. Niedźwiadek Szczepan pomoże również rodzicom wytłumaczyć najmłodszym, że wizyta szczepienna, choć związana z ukłuciem, nie jest ani straszna ani nie wiąże się z dużym bólem.

Patronatem instytucjonalnym objęły wydawnictwo Główny Inspektorat Sanitarny oraz Fundacja Rozwoju Pediatrii. Ilustrowaną publikację w formacie plików pdf, epub i mobi można pobrać za darmo ze strony www.zaszczepsiewiedza.pl/bajka-dla-dzieci. Tam również znajduje się audiobook, którego słuchanie umili wieczory całej rodzinie.

Rekomendując bajkę edukacyjną i sens przeprowadzania szczepień, Minister Marek Posobkiewicz, Główny Ispektor Sanitarny, odwołuje się do obrazowej metafory: „Wyobraźmy sobie mieszkańców terenów zalewowych, którzy dochodzą do wniosku, że nie ma powodu budować wałów i się zabezpieczać, bo aktualnie wokół nie widzą wody. Jednak, kiedy rzeka wyleje, to staną oko w oko z trudną do opanowania katastrofą, w której życie mogą stracić zarówno zwierzęta, jak i ludzie. Szczepienia to właśnie takie wały powodziowe zdrowia publicznego- wyjaśnia Minister Marek Posobkiewicz, Główny Inspektor Sanitarny – Szczepimy się, aby zapobiegać chorobom i ich powikłaniom. Z niektórymi chorobami, na przykład ospą prawdziwą, udało nam się dzięki szczepieniom skutecznie walczyć i nie występuje już ona na naszym globie, więc przeciwko niej nie szczepimy. Szczepimy się, myśląc właśnie o przyszłości i bezpieczeństwie własnym oraz innych. Jeśli odstąpimy od szczepień powszechnych, choroby, których prawie nie ma w Polsce, mogą powrócić”.

Ogólnopolska kampania informacyjna „Zaszczep się wiedzą” rozpoczyna się w październiku, 2015r. Akcja odbywa się pod patronatem merytorycznym: Polskiego Towarzystwa Higienicznego, Polskiego Towarzystwa Oświaty Zdrowotnej, Polskiego Towarzystwa Epidemiologów i Lekarzy Chorób Zakaźnych, Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych, Fundacji Rozwoju Pediatrii, konsultanta krajowego w dziedzinie chorób płuc i konsultanta krajowego w dziedzinie neonatologii.

Zaszczep się wiedzą szczepienia







06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek