logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  09.01.2023

Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska



Kolejny raz Lidl Polska wspiera rodzimych rolników, wprowadzając do swojej oferty niedoskonałe z wyglądu, jednak wciąż pełne wartości odżywczych warzywa i owoce. „Krzywe” marchewki, selery oraz buraki, żółte pomidory i „za duże” jabłka trafią na półki już w poniedziałek 9 stycznia w supercenach. Chociaż wyglądają inaczej, smakują tak samo – za mniej!

Sieć zapoczątkowała działanie już w styczniu 2021 roku, kiedy odpowiedziała na apel pana Mieczysława, którego „krzywe” buraki nie znajdowały kupców. Sprzedawać je zdecydował się wtedy Lidl Polska, oferując swoim klientom wartościowy produkt w niższej cenie (więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ). Od tego czasu w asortymencie pojawiały się również inne niedoskonałe warzywa. Teraz, oprócz buraków, marchewek i  selerów, do sprzedaży pierwszy raz trafiły „rozkalibrowane”, czyli zbyt duże jabłka i żółte pomidory z wadami skórki. W ten sposób sieć handlowa wspiera nie tylko rolników i  sadowników, których zbiory nie mieściłyby się w surowych normach dotyczących wyglądu oraz wielkości sprzedawanych warzyw, ale również oferuje swoim klientom asortyment w niskiej cenie – co jest szczególnie ważne, biorąc pod uwagę obecną inflację.

Wysoka jakość jest dla nas bardzo ważna, co potwierdzają certyfikaty, m.in. GlobalGAP i GRASP, czy IFS – mówi Michał Gulczyński, członek zarządu w firmie Polfarm. – Surowe normy dotyczące wyglądu i wielkości warzyw sprawiają, że musimy odrzucać niektóre partie, chociaż są one tak samo wartościowe pod względem odżywczym. Dzięki inicjatywie Lidl Polska możemy zapobiegać ich marnowaniu oraz ograniczyć koszty, z którymi musielibyśmy mierzyć się w przypadku niesprzedania wyprodukowanych partii.

Obecnie koszty prowadzenia działalności są wysokie, a przedsiębiorcy, tak jak klienci, mierzą się ze wzrostami cen –  dodaje Rafał Zarzecki, prezes grupy Citronex. – Cieszymy się zaufaniem Lidl Polska ze względu na wysoką jakość oferowanych przez nas pomidorów. Te, które trafiły tym razem do sprzedaży, normalnie zostałyby odrzucone ze względu na nieidealny kształt i wygląd, pomimo zachowania wszelkich innych norm. Pomidory z takimi cechami w tej odmianie to ok. 15 do 20% przypadków, a część z nich musielibyśmy po prostu wyrzucić.

Od poniedziałku 9 stycznia do środy 11 stycznia w Lidl Polska dostępne będą nieidealne warzywa i owoce od polskich producentów: zestaw marchwi, selera i buraka w cenie 6,99 zł / 3 kg, jabłka, tylko  1,79  zł / 1 kg oraz pomidory żółte w supercenie 9,99 zł / 1 kg (pomidory będą dostępne w wybranych sklepach).

To nie jedyne działania Lidl Polska mające na celu ograniczenie marnotrawienia żywności. Firma prowadzi m.in. autorski projekt „Kupuję, nie marnuję”, w ramach którego w niższej cenie oferuje w pełni wartościowe produkty o krótkim terminie przydatności.

CSR   |  Lidl   |  Ekologia i środowisko   |  konsumpcjonizm   |  konsumenci   |  warzywa   |  zero waste   |  owoce   | 


Nazwa wydarzenia:
Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska
Czas:
2023.1.9 - 2023.1.11
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska
Nadawca:
Lidl Polska





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek