logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Niecodzienny widok codziennych śmieci
28.07.2014
Tematy: Akcje

Niecodzienny widok codziennych śmieci



Czyste i schludne otoczenie. Mieszkania, domy i ogródki – zadbane i pachnące. Ulice porządne, codziennie zamiatane. A tak naprawdę wokół tony śmieci. Przeróżne instytucje ochrony środowiska biją na alarm. Niełatwo jest jednak przełożyć suche dane statystyczne na konkretny obraz  przeciętnych domowników.

Kalifornijski fotograf Gregg Segal postanowił pomóc wyobraźni – sfotografował przedstawicieli różnych grup społecznych wśród odpadów, które wyprodukowali w ciągu jednego tygodnia. To, czego na pierwszy rzut oka nie widać zza sterty plastikowych naczyń czy opakowań, to to że ludzie, otoczeni własnymi śmieciami, leżą na plaży, trawie czy w jeziorze. Naturalna sceneria wybrana została celowo, po pierwsze, ze względu na kontrast, po drugie dlatego, że to właśnie w lasach i wodach najczęściej zobaczyć można nielegalnie wyrzucane śmieci.

Celem Segala nie było wytykanie nikomu czegokolwiek, ale uświadomienie, jak dużo odpadów produkowane jest na co dzień. O tym, że jego akcja robi wrażenie może świadczyć fakt, że niektórzy modele artysty, zawstydzeni tym, ile śmieci zgromadzili przez jeden tydzień, poprosili o możliwość odrzucenia części z nich.

Małgorzata Orłowska


Nazwa projektu: 7 Days of Garbage

Zasięg: Stany Zjednoczone

Autor: Gregg Segal

Data: 07/2014








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 04.10.2025Kreacje / printy

    Miód z pól minowych

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek