logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  28.07.2014

Niecodzienny widok codziennych śmieci



Czyste i schludne otoczenie. Mieszkania, domy i ogródki – zadbane i pachnące. Ulice porządne, codziennie zamiatane. A tak naprawdę wokół tony śmieci. Przeróżne instytucje ochrony środowiska biją na alarm. Niełatwo jest jednak przełożyć suche dane statystyczne na konkretny obraz  przeciętnych domowników.

Kalifornijski fotograf Gregg Segal postanowił pomóc wyobraźni – sfotografował przedstawicieli różnych grup społecznych wśród odpadów, które wyprodukowali w ciągu jednego tygodnia. To, czego na pierwszy rzut oka nie widać zza sterty plastikowych naczyń czy opakowań, to to że ludzie, otoczeni własnymi śmieciami, leżą na plaży, trawie czy w jeziorze. Naturalna sceneria wybrana została celowo, po pierwsze, ze względu na kontrast, po drugie dlatego, że to właśnie w lasach i wodach najczęściej zobaczyć można nielegalnie wyrzucane śmieci.

Celem Segala nie było wytykanie nikomu czegokolwiek, ale uświadomienie, jak dużo odpadów produkowane jest na co dzień. O tym, że jego akcja robi wrażenie może świadczyć fakt, że niektórzy modele artysty, zawstydzeni tym, ile śmieci zgromadzili przez jeden tydzień, poprosili o możliwość odrzucenia części z nich.

Małgorzata Orłowska


Nazwa projektu: 7 Days of Garbage

Zasięg: Stany Zjednoczone

Autor: Gregg Segal

Data: 07/2014


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 30.11.2022

    Wolą milczeć, niż sięgnąć po pomoc. Avon i partnerzy mówią „Możesz mi powiedzieć…”


  • 23.11.2022

    „Obietnica Yulii” – najnowsza kampania Fundacji PCPM


  • 21.11.2022

    „Make a Splash!” – GROHE i UNICEF zapewniają dostęp do rozwiązań wodno-sanitarnych w Nigerii i Indonezji


  • 17.11.2022

    Rusza akcja społeczna „Słyszysz przemoc. Usłysz nas”


  • 15.11.2022

    Sezon na kleszcze trwa cały rok!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek