logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Walka z przemocą
   ──────  20.03.2001

Nie potrząsaj dzieckiem

Your browser does not support the video tag.


"Dzieciństwo bez przemocy" to ogólnopolska kampania z 2001 roku zorganizowana przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" oraz Fundację Dzieci Niczyje i organizacje, które zawiązały koalicję na rzecz przeciwdziałania zaniedbywaniu i krzywdzeniu dzieci.

Przemoc wobec dzieci i ich złe traktowanie jest poważnym problemem społecznym. Potwierdzają to badania. Aż 60% dorosłych Polaków stosuje kary fizyczne wobec swoich dzieci do 19 roku życia; 34% pacjentów lecznictwa odwykowego stwierdza, że w okresie intensywnego picia używało przemocy fizycznej wobec dzieci, a 50% stosowało przemoc psychiczną. (badania z 2000 roku)

Adresatem kampanii byli przedstawiciele służb i instytucji pracujących z dziećmi oraz udzielających pomocy dzieciom krzywdzonym (pedagodzy, pracownicy świetlic socjoterapeutycznych i środowiskowych, psycholodzy, pracownicy socjalni, policjanci, przedstawiciele służby zdrowia, księża i inni), przedstawiciele władz lokalnych, rodziców oraz opinii publicznej.

Za cele kampanii organizatorzy przyjęli:
— zwiększenie społecznego zaangażowania w sprawy przeciwdziałania przemocy wobec dzieci;
— edukację społeczną dostarczającą wiedzy o zjawisku krzywdzenia dzieci i sposobach radzenia sobie z tym problemem;
— promocję pozytywnych rozwiązań merytorycznych, organizacyjnych, prawnych i związanych z przeciwdziałaniem przemocy wobec dzieci· motywowanie społeczności lokalnych i instytucji do podejmowania działań na rzecz dzieci krzywdzonych;
— ulepszanie systemu pomocy rodzinom oraz rozwijanie konstruktywnych umiejętności i postaw rodzicielskich.

Rozpoczęcie kampanii poprzedziła V ogólnopolska konferencja „Powstrzymać przemoc wobec dzieci” (grudzień 2000 r.) oraz szkolenia realizatorów (ambasadorów kampanii) działań lokalnych (styczeń – marzec 2001 r.)

Kampania trwała od marca do grudnia 2001 r. W jej ramach prowadzono działania lokalne (debaty, konferencje, happeningi, koncerty, festyny, przemarsze, wystawy) oraz działania edukacyjne w mediach. Medialna część kampanii trwała od 30 marca do 31 lipca 2001 roku. W tym czasie w kampanię zaangażowało się 37 stacji telewizyjnych, 113 rozgłośni radiowych i ponad 200 czasopism lokalnych i ogólnopolskich, w których ukazało się ponad 900 artykułów na temat krzywdzenia dzieci. Emitowany był spot telewizyjny i dwa spoty radiowe. Na ulicach miast pojawiło się ponad 1.000 billboardów oraz ponad 3.000 city ightów. Do II etapu kampanii (wrzesień – grudzień) włączyło się wydawnictwo Edipresse, które przygotowało i przesłało do 7.000 przedszkoli plakat "Dzieciństwo bez przemocy". W ramach kampanii dokonano dystrybucji ponad 20 tys. plakatów i 150 tys. ulotek i plakatów edukacyjnych.

Przekaz kampanii trafił do 75 % respondentów (badania przeprowadzone przez OBOP w listopadzie 2001 r.). Najczęściej były to osoby między 20. a 49. rokiem życia. Aż 95% badanych uznało, że kampania była potrzebna. Kampania była szeroko zakrojona akcją edukacyjno – medialną. Nagłośnienie problemu przemocy wobec dzieci połączone z edukacją społeczną w tym zakresie dało bardzo dobre rezultaty. W czasie kampanii bezpośrednimi działaniami objęto ponad 10 tys. osób. Do koalicji na rzecz kampanii przystąpiło 847 podmiotów, w tym 585 instytucji i 262 osoby prywatne.

Kampania „Dzieciństwo bez przemocy” została kilkakrotnie nagrodzona. Otrzymała Złote Pałeczki w kategorii „reklama społeczna” na festiwalu w Portoroż, nagrodę NIPTEL 2001 (za medialny wyraz perspektywicznego myślenia, za przeciwstawianie się złu i odpowiedni dobór formy i treści przekazu) oraz Złote Orły 2001 w kategorii reklama społeczna.
M.Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Dzieciństwo bez przemocy
Czas:
2001.3.30 - 2001.7.31
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Polska
Nadawca:
Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych we współpracy z Fundacją "Dzieci Niczyje" oraz Ogólnopolskim Pogotowiem dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia"
Media:
Outdoor, telewizja, radio, prasa, naklejki, znaczki
Wykonawca:
McCann Erickson Polska
Adresaci:
Przedstawiciele służb i instytucji pracujących z dziećmi oraz udzielających pomocy dzieciom krzywdzonym, przedstawiciele władz lokalnych, rodzice, opinia publiczna
Hasło kampani:
Tysiące polskich dzieci są ofiarami przemocy w domu. Nie bądź obojętny wobec ich cierpienia. (Nigdy nie potrząsaj dzieckiem / Ostrożnie, dziecko)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 03.08.2022

    delio zamraża ceny pięciuset produktów do końca października


  • 29.07.2022

    AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek