Nici dentystyczne vs. kask
Groźne miny wąsaczy i brodaczy w kaskach, mają zdaniem agencji Amélie Company z Denver, przestraszyć kierowców w Colorado na tyle, by zaczęli uważać na dwukołowych uczestników ruchu. Ponadto samych motocyklistów kampania ma zmobilizować do noszenia odpowiedniego do jazdy motocyklem stroju.
Departament Transportu w Kolorado zaniepokojony rosnącą liczbą wypadków drogowych z udziałem motocyklistów (w 2009 roku w stanie Kolorado to 1 na 5 wszystkich wypadków) zainaugurował w czerwcu br. kampanię opartą na billboardach, reklamach w prasie, na pompach do wlewania paliwa i w oknach stacji benzynowych.
Groźni motocykliści mówią: „Some of you never check your blind spot, so I wear a helmet.” (Część z Was nigdy nie sprawdza martwego punktu w lusterku, więc noszę kask.); „You drive holding a 24oz coffee, so I wear safety gear” (Prowadzisz trzymając kawę, więc noszę strój zapewniający bezpieczeństwo); „Most of you think turn signals are optional, so I wear a helmet” (Większość z Was myśli, że włączanie kierunkowskazów jest opcjonalne, więc noszę kask); „Some of you only use the rearview mirror to floss, so I wear a gear” (Część z Was używa tylnego lusterka tylko żeby czyścić zęby nicią dentystyczną, więc noszę strój zapewniający bezpieczeństwo).
Kampania kierowana jest do kierowców w Colorado, upomina ich aby uważali podczas jazdy na motocyklistów, korzystali z lusterek, migaczy i nie rozpraszali się innymi czynnościami. Ponadto przypomina motocyklistom o noszeniu specjalistycznego stroju, w tym przede wszystkim kasku i skórzanego ubrania. Z badań CDOT wynika, że blisko 2/3 motocyklistów, którzy zginęli w wypadkach na drodze, nie miało kasku lub był on niepoprawnie założony.
S. Frydrysiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy