Zakazany owoc smakuje najbardziej. 10 kampanii dla nastolatków
Narkotyki bierze mniejszość
Pen Spinning, muzyka, taniec, stylizacja, rower – ktoś, kto lubi to co robi, nie potrzebuje polepszaczy nastroju. Narkotyki? Na co mi to! – wzruszają ramionami bohaterowie spotu kampanii Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii. Strategia kampanii oparta jest na pozytywnych wzmocnieniach. Młodzież jest szczególnie wrażliwa na kwestię tożsamości, chętnie identyfikuje się z grupą i nie bardzo lubi wyróżniać się wśród rówieśników. – Warto dawać młodzieży dobre przykłady, „z ich podwórka” – pokazywać rówieśników, lub starszych kolegów, którzy są fajni, ciekawi i godni naśladowania – sugeruje Dobrena Okulicz-Kozaryn z Fabryki Komunikacji Społecznej, koordynatorka kampanii. – Staraliśmy się pokazać innych młodych ludzi, którzy żyjąc w sposób, który polecamy – a więc wolny od narkotyków – są szczęśliwi, zadowoleni, spełnieni. To świetna inspiracja dla rówieśników. – Celem kampanii było przebicie się do świadomości społecznej z komunikatem, że nie jest tak źle jak nam się wydaje, bo większość młodych ludzi nie używa narkotyków. Zamiast po raz kolejny straszyć młodych tragicznymi wizjami skutków uzależnienia od narkotyków, pokazaliśmy materiał o charakterze aspiracyjnym. Zaproszenie do współpracy autentycznych postaci wzmocniło i uwiarygodniło przekaz – opisuje kampanię Dobrena Okulicz-Kozaryn.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
06.06.2023
Przerwij przerwę
-
06.06.2023
Pogrzeb w Katarze
-
05.06.2023
Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
29.05.2023
Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt
-
25.05.2023
Dog save the King!