logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  20.06.2011

Narkotyki bierze mniejszość



Pen Spinning, muzyka, taniec, stylizacja, rower – ktoś, kto lubi to co robi, nie potrzebuje polepszaczy nastroju. Narkotyki? Na co mi to! – wzruszają ramionami bohaterowie spotu najnowszej kampanii Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii. 

Kampania wystartowała dzisiaj – to pierwsza w Polsce akcja oparta na popartym badaniami twierdzeniu, że większość młodych ludzi nie używa narkotyków.

Spadek konsumpcji narkotyków w Polsce, w tym „dopalaczy”, potwierdzają m.in. badania przeprowadzone przez Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii pod koniec 2009
i 2010 roku.
Objęły one reprezentatywną populację mieszkańców Polski w wieku 15–75 lat. Porównując wyniki badań dotyczących „dopalaczy”, w 2009 i 2010 roku odnotowano spadek ich używania. Do przynajmniej jednorazowego kontaktu z tymi substancjami przyznało się 6% badanych w 2009 roku i 3% badanych w 2010 roku. Inne, najpopularniejsze substancje nielegalne w Polsce to marihuana i haszysz. W 2010 roku do używania kiedykolwiek w życiu przetworów konopi przyznało się 4% badanych (w 2009 – 5%).

Pomijając fakty, ponieważ kampania "Na co mi to" skierowana jest do nastolatków, strategia oparta na pozytywnych wzmocnieniach jest prawdopodobnie dobrym roziązaniem. Młodzież jest bowiem szczególnie wrażliwa na kwestię tożsamości, chętnie identyfikuje się z grupą i nie bardzo lubi wyróżniać się wśród rówieśników. Przekonanie, że "wszyscy biorą" może być dlatego przekonaniem szkodliwym, ponieważ dla nastolatków "wszyscy" to kategoria decydująca w wielu sprawach.

Kampania skierowana jest do młodzieży, przede wszystkim tej, która jeszcze nie przeszła inicjacji narkotykowej. „Na co mi to” obejmie spoty telewizyjne, spoty radiowe oraz reklamę w prasie. Ze względu na dużą aktywność grupy docelowej na portalach społecznościowych, utworzony zostanie profil kampanii na Facebook’u. Strona internetowa projektu www.nacomito.com.pl będzie natomiast zawierać m.in. konkursy skierowane do młodzieży. Dodatkowe działania zaplanowano również w miejscach imprez młodzieżowych, klubach i dyskotekach. 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 22.04.2022

    Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?


  • 12.04.2022

    Rak płuca – bezpłatny webinar dla pacjentów i ich bliskich


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek