Najlepszy przyjaciel sadysty
Nieszkodliwe drwiny wcale nie są nieszkodliwe, a osoby postronne często nie zdają sobie sprawy, jaką siłę może mieć reakcja na agresję, której są obserwatorami. Cisza i obojętność to najlepsi przyjaciele sadysty.
Kampania dla organizacji pozarządowej The Bully Project – walczącej z szeroko pojętymi formami szkolnego nękania – stanowi ciekawe połączenie tradycyjnych printów (poniżej) z działaniami niestandardowymi:
W ramach współpracy z platformą Netflix zaproponowano, by w serialu „Heartstopper” (2022) w scenach nękania dźwięk nagle zostawał wyciszony, za to w formie pop upów pojawiały się komunikaty o charakterze edukacyjnym i motywującym, np. „Nic nie słychać. Podobnie jak w przypadku 57% osób postronnych, które w takich sytuacjach siedzą cicho”:
Wybór „Heartstoppera” nie jest przypadkowy. Produkcja platformy Netflix to ekranizacja kultowej wśród młodzieży powieści graficznej i serii webkomiksów autorstwa Alice Oseman, bijącej rekordy popularności w praktycznie każdym kraju, gdzie została wydana (także w Polsce). Szacuje się, że seria „Heartstopper” sprzedała się w ponad 8 mln egzemplarzy w 37 językach. Target kampanii pokrywa się zatem z targetem serialu w niemal stu procentach.
Uzupełnieniem inicjatywy są działania on-line, na które złożyły się: anonimowa ankieta, za pomocą której zarówno ofiary jak i świadkowie przemocy szkolnej mogą ją zgłaszać nauczycielom i dyrekcji placówek szkolnych oraz cotygodniowe wiadomości tekstowe, kierowane bezpośrednio na smartfony młodych osób i przypominające im o doniosłości reagowania na zło:
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca