logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Najlepsze miejsce na trzecią randkę
08.02.2016
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Najlepsze miejsce na trzecią randkę



Najpierw kwiaty i kolacja przy winie, potem kino, a potem… pobranie krwi. Para trzyma się za ręce i uśmiecha tak, jak na wcześniejszych randkach.

Rusza kampania społeczna "Trzecia randka na Chmielnej", zainicjowana przez grupę stażystek Społecznego Komitetu ds. AIDS. Jej celem jest promowanie testowania w kierunku HIV.

Dane NIZP-PZH (Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny) informują o znacznie większej liczbie zakażeń HIV niż w latach poprzednich. W latach 2010-2014 odnotowano najwięcej nowych zakażeń HIV w województwie mazowieckim, co stanowiło około 4,9% zakażeń w Polsce. 

Głównym celem kampanii jest zmiana sposobu myślenia wobec testowania w kierunku HIV – tak, aby test był wykonywany przed kontaktem seksualnym z nowym partnerem, a nie dopiero po nim. Grupę docelową projektu stanowią osoby w wieku 20-30 lat – to przedział wiekowy, w którym odnotowuje się największą liczbę nowych zakażeń HIV. 

Obecnie wykonanie testu postrzegane jest jako problem, który nie dotyczy Polaków, a testowanie w kierunku HIV ma wydźwięk pejoratywny i stereotypowy. Pragnąc dokonać pozytywnej zmiany w tym kierunku, głównym celem projektu było stworzenie spotu o charakterze edukacyjno-informacyjnym. Kampania poprzez uświadamianie i zachęcanie do wykonania anonimowego testu w kierunku HIV przed podjęciem decyzji o aktywności seksualnej z nowym partnerem, promuje postawę dbania o zdrowie własne i innych. Czas przedsięwzięcia to okres walentynkowy, w którym szczególnie łatwo poddać się emocjom, czy też magicznej atmosferze, zapominając o zachowaniu bezpieczeństwa. Poprzez nasze działania chcemy pokazać, że może to być dobra okazja do rozmowy, refleksji oraz troski o siebie i swoich bliskich – podkreśla Joanna Światła, jedna z realizatorek kampanii.

Tytuł klipu "Trzecia randka na Chmielnej" to nawiązanie do żartobliwego, potocznego powiedzenia, że na trzeciej randce może dojść do zbliżenia. Niech zatem ta trzecia randka odbędzie się na Chmielnej w Warszawie, gdzie znajduje się Punkt Konsultacyjno-Diagnostyczny, w którym bepłatnie i anonimowo można wykonać test w kierunku HIV. Chcemy przekonać odbiorców, że na tym badaniu każdy może tylko zyskać: ulgę lub szansę na zadbanie o własne zdrowie – komentuje Beata Bartczak, uczestniczka akcji.

Kampania w głównej mierze skierowana jest do osób mieszkających w Warszawie i jej okolicach, jednak autorom zależy na zaangażowaniu jak największej liczby odbiorców. Więcej informacji można znaleźć na Facebooku. Kampania została objęta honorowym patronatem Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy.

Partnerami kampanii są Grupa Edukatorów Seksualnych Ponton, Instytut Pozytywnej Seksualności i Polskie Towarzystwo Zapobiegania Narkomanii. W spocie wystąpili Natalia Samojlik i Mateusz Michnikowski, reżyserem i lektorem był Saniwoj Król, montażystą Mateusz Piotrowski, operatorem Mariusz Wiaderek.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 12.06.2024Kreacje / printy

    Żyję z HIV – poznaj ich historie

  • 28.05.2024slider

    Jak ruchem zmieniać umysł?

  • 16.05.2024Kreacje / printy

    Pod opieką ropuchy

  • 13.05.2024Kreacje / printy

    Kintsugi — sztuka sklejania człowieka

  • 06.05.2024Wiedza - Literatura

    Truskawki to ulubione owoce Polaków

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek